:: Mereka2 Yang CooL !!::

Monday, October 10, 2011

Info: TELEFON BIMBIT ANDA TULEN ATAU PALSU?

Macam manalah kita nak tahu kalau telefon bimbit kita yang betul tulen atau palsu? Salah satu caranya adalah dengan cara di bawah ini.
ni pun aku dapat kat FB...




Henset Idaman Kalbu - Samsung ACE


Henset idaman Kalbu- Samsung galaxy SII


1.Taip *#06#
2.Akan keluar IMEI ( International Mobile Equipment Identity)
3.Semak no IMEI anda, pada kedudukan ke 7 dan 8. Contoh, 358671017470473
4.Kedudukan no 7 dan 8 adalah seperti ******01*******untuk semak sama ada phone korang ori atau tidak, check kod di bawah.

02 or 20 : dari China = LOW QUALITY
08 or 80: dari Germany = FAIR QUALITY
01 or 10: dari Finland = VERY GOOD
00 or 03 or 04: dari kilang asal handphone = BEST MOBILE QUALITY
13 : dari azerbaijan =VERY BAD QUALITY & DANGEROUS FOR HEALTH

Dengan maklumat yang diberi ini boleh lah kita check sama-sama kalau handset kita tu ori atau tak. Jangan kena tipu sudah lah.


BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

2 Yang mendoakan Cik Marjan Kurus..(^_^):

ayuyuuu :) said...

cik cantik

saya punya best mobile quality :D
sudi2 ziarah blog saya ;)

marjan ibrahim said...

waahhh... best mobile quality?
mesti henset canggih-manggih... :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...