:: Mereka2 Yang CooL !!::

Monday, August 18, 2014

Jus buah-buahan dan sayur-sayuran merawat penyakit dan sesuai utk diet???


Sepanjang diet kurangkan nasi ni, Jan amalkan minum Jus buah-buahan dan Sayur-sayuran.
memang sangat kenyang.
Tapi, Jus ni korang Jangan tambah air dan gula macam kat kedai tauuuuu!
buat Pure2.

Tapi!
Jangan tapis atau buang hampas hasil kisaran buahan dan sayuran kita td tu.
Sebabnya kat situ adanya Nutrisi dan serat yang kaya dengan vitamin

Ada yang kata leceh nak makan buah dan sayuran mentah ni.
Tak suka lah makan sayur. Sayur Mentah lagi lah.
Apa kata korang buat Jus?
Yes Jus!
Yummy! sangat sedap!

Apa Fungsi Jus Buah-buahan dan Sayur-sayuran ya????
haaaaa!
jom kita story2.


RASULULLAH S.A.W bersabda:

“Bahawasanya Allah telah menurunkan penyakit dan ubat serta dijadikan kepada setiap penyakit ada ubatnya, berubatlah tetapi jangan berubat dengan benda-benda yang haram.”
(Hadis Riwayat Abu Daud) 

Jus antara kaedah perubatan paling baik kerana ia berbentuk cecair dan organ dalaman tidak perlu bekerja keras untuk menyerap zat-zat diperlukan badan, berbanding tablet.

Selain itu, jus juga mengandungi khasiat yang padat, membantu mengurangkan berat badan dan membantu merawat penyakit-penyakit kronik seperti sakit jantung, hati, dan buah pinggang,

 Jus disarankan kerana mengandungi enam keperluan utama badan iaitu karbohidrat, protein, lemak, vitamin dan zat galian serta air.

 Memakan buahan dan syuran segar, sama ada dimakan mentah atau dibuat jus ternyata berkhasiat kepada badan selain dapat membantu menyembuhkan beberapa penyakit atau gejala kesihatan yang lain.

 Tetapi tahukah anda terdapat kombinasi-kombinasi buah dan sayur yang sesuai untuk merawat masalah kesihatan yang anda hadapi?

Lobak Merah +Epal Hijau+Pear+Mangga 
Membuang toksik, menurunkan tekanan darah tinggi dan melawan pengoksidaan

Pear+ Pisang 
Mengawal kandungan gula dalam badan

Nenas+Epal Hijau+ Tembikai 
Membuang garam berlebihan, menyihatkan pundi kencing dan ginjal.

 Epal Hijau + Timun + Saderi 
Mencegah kanser, mengurangkan kandungan kolesterol, dan mengurangkan sakit perut serta sakit kepala.

Peria katak+ Epal Hijau + Susu 
Menghindari nafas berbau dan berfungsi menurunkan panas dalam badan.

Oren + Halia+ Timun 
Melembapkan kulit juga mengurangkan panas dalam badan.


EHSAN ENCIK GOOGLE







Yang biasa jan buat,

Peria Katak + Apple Hijau + Timun btg + Saderi


Peria katak 


  • Peria katak (bitter gourd atau bitter melon) adalah sayuran tropika yang pahit rasanya 
  • Peria katak mempunyai banyak khasiat, bukan sahaja dari segi pemakanan tetapi juga dari segi kesihatan. 
  • Oleh itu, bagi sesiapa yang mementingkan kesihatan badan, eloklah selalu amalkan minum jus peria katak ini, sama ada jus peria katak sahaja atau dicampur dengan jus sayuran atau buah-buahan lain yang juga berkhasiat. 
 Khasiat Pemakanan Peria Katak
* Kandungan kalori yang rendah
* Mengandungi vitamin B1, B2, B3, C, magnesium, asid folik, zink, fosforus, manganese, fiber yang sangat tinggi.
* Kaya dengan zat besi.
* Kandungan beta-karotenenya 2 kali ganda daripada yang terdapat dalam brokoli, kalsiumnya 2 kali ganda daripada bayam, potasssiumnya 2 kali ganda daripada pisang.

Khasiat Kesihatan Peria Katak 

  • Merawat darah tidak sihat, seperti darah bertoksin, dengan mencampurkan jus peria katak dengan sedikit jus limau. 
  • Penyakit taun – Peringkat awal taun boleh dirawat dengan campuran jus daun peria katak dengan jus bawang merah dan jus limau. 
  • Penyakit kencing manis – Peria katak mengandungi sebatian hypoglycemic (dikenali sebagai insulin tumbuhan) yang boleh menurunkan paras gula dalam darah dan air kencing dengan berkesan. 
  • Tenaga – Selalu minum jus peria katak dapat menambah tenaga dan stamina, di samping mengurangkan masalah tidur yang sering terganggu. 
  • Masalah mata – Kandungan beta-karotenenya yang tinggi dapat membantu memperbaiki penglihatan mata. 
  • Membersih dan memperbaiki masalah hati (hepa) yang disebabkan oleh pengambilan alkohol berlebihan. 
  • Meningkatkan sistem imun dan ketahanan badan terhadap jangkitan penyakit. 
  • Penyakit Buasir – Buasir boleh dirawat dengan mencampurkan jus daun peria katak dengan buttermilk dan diminum semasa perut kosong pada awal pagi. Bedak sejuk (paste) yang diperbuat daripada akar pokok peria katak pula boleh dibubuh pada buasir supaya lukanya cepat sembuh, 
  • Psoriasis – Selalu minum jus peria katak dapat mengurangkan psoriasis dan penyakit fungus yang lain, seperti kurap, fungus pada kaki ahli sukan, dan lain-lain. 
  • Penyakit gangguan pernafasan – Campurkan jus peria katak dengan madu. Jika diminum setiap hari ia dapat merawat penyakit seperti asthma dan penyakit paru-paru yang lain. 
  • Toxemia ialah pembersihan darah yang kotor daripada toksin. 
  • Mengubat jaundice. 

sumber Encik Google

Jus Apple dan Peria 
(Ni yg biasa Jan buat. Sedap!)


Perhatian: Wanita hamil tidak digalakkan minum jus peria katak terlalu kerap atau terlalu banyak kerana ia boleh merangsang pengecutan di uterus yang akan menyebabkan kelahiran bayi pra-matang.



SADERI

suka makan saderi dlm sup.Yummy !!! (tetiba terbau sup sedapnya).

Daun saderi mempunyai kandungan vitamin A yang sgt tinggi dan batang saderi adalah sumber terbaik bagi vitamin B1,B2, B6 dan vitamin C dan kaya kalium, asid folik, magnesium, besi, fosforus, natrium dan asid amino.
 Saderi sentiasa dikaitkan dengan menurunkan tekanan darah.
Apabila digabungkan dengan jus yg lain (buah dan sbgnya), ia menyediakan formula berbeza yang membantu antara satu sama lain.
Berdasarkan kajian yg telah dijalankan, saderi mungkin berkesan dalam memerangi kanser.

Jan suka add saderi dalam jus buahan dan sayuran jan.


ehsan Encik Google

 Terdapat beberapa khasiat jus saderi 

 Keasidan : 
  • Mineral penting yang terdapat dlm jus saderi ini adalah ianya berkesan untuk mengimbangi pH darah dlm badan dan meneutralkan keasidan.  

Atlet: 
  • Jus saderi bertindak sebagai tonik sempurna selepas senaman kerana ia menggantikan kehilangan elektrolit dan rehydrates badan yang kaya dengan mineral. 

Kanser: 
  • Saderi mengandungi sekurang-kurangnya lapan keluarga sebatian anti-kanser. 
  • Antaranya ialah acetylenics yang dpt menghentikan pertumbuhan sel-sel tumor. 
  • Asid fenolik pula dlm menghalang tindakan prostaglandin yang menggalakkan pertumbuhan sel-sel tumor. 
  • Manakala coumarins pula dapat membantu menghalang radikal bebas daripada merosakkan sel-sel. 

Kolesterol: 
  • Jus Saderi jug terbukti berkesan untuk merendahkan kada kolesterol. 
Kanser kolon dan perut:
  • Coumarins fitokimia menghalang pembentukan dan pertumbuhan kanser kolon dan perut.
Sembelit: 
  • Kesan julap semulajadi saderi dpt membantu untuk melegakan sembelit. 
  • Ia juga membantu untuk merehatkan saraf yang telah bekerja terlalu keras oleh julap buatan manusia. 
Penyejukan: 
  • Semasa cuaca kering dan panas, minum segelas jus saderi dua atau tiga kali sehari, antara waktu makan. 
  • Ia membantu untuk menormalkan suhu badan. 
Diuretik: 
  • Kalium dan natrium dalam jus saderi membantu untuk mengawal bendalir badan dan merangsang pengeluaran air kencing, menjadikannya bantuan penting untuk membersihkan cecair badan yang berlebihan. 
Keradangan: 
  • Polyacetylene dalam saderi merupakan 'relief' yang menakjubkan untuk semua keradangan seperti artritis reumatoid, osteoartritis, gout asma dan bronkitis.
Fungsi buah pinggang: 
  • Saderi menggalakkan fungsi buah pinggang yang sihat dan normal dengan membantu penyingkiran toksin daripada badan. 
  • Dlm masa yg sama ia juga dapat menghapuskan toksin dan juga menghalang pembentukan batu karang. 
Tekanan darah yang lebih rendah: 
  • Dengan meminum jus saderi setiap hari selama seminggu ia dpt membantu merendahkan tekanan darah. S
  • ebatian A dipanggil phtalides membantu merehat otot di sekeliling arteri, mengembangkan saluran dan membenarkan darah mengalir biasanya. 
Sistem Saraf: 
  • Mineral organik alkali dalam jus saderi mempunyai kesan menenangkan sistem saraf. 
  • It's good for those suffer with Insomnia. 
Penurunan berat badan: 
  • Minum jus saderi dengan kerap setiap hari dan ia membantu membendung keinginan anda untuk gula-gula dan juga makan dengan banyak. 


 So apa lagi, cepat-cepat pergi pasar cari saderi.
Banyak khasiatnye..











Jan guna Blender Jus yg ni.
Tapi kakak lah yg beli.hehehe 
guna yg ni senang.
sbb senyap je bunyi dia.
nak dapatkan jus yg bagus, korang jgn letak air langsung.
gula pun jangan.
biar pure buahan dan sayuran. baru lah sedap.






Selamat Mencuba!!!!


BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Korang Hantu Buah-buahan???????



 Makan buah-buahan semasa perut kosong??? 

 Ini akan membuka mata anda!
Baca ke akhir dan kemudian share kepada kawan2 anda.

 Saya lakukan!

Dr Stephen Mak merawat pesakit kanser terminal dengan cara "un-ortodoks" dan ramai pesakit pulih.
Sebelum ini dia menggunakan tenaga solar untuk membersihkan penyakit pesakitnya.
Beliau percaya pada penyembuhan semulajadi dalam badan terhadap penyakit.

Lihat artikel beliau di bawah.

Terima kasih kerana e-mel pasal buah-buahan dan jus.
Ia adalah salah satu strategi untuk menyembuhkan kanser.
Sehingga akhir2 ini, kadar kejayaan saya dalam menyembuhkan kanser adalah kira-kira 80%.
Pesakit kanser tidak patut meninggal dunia.
Penawar untuk kanser sudah dijumpai.
Ia terpulang samada anda percaya atau tidak.
Saya berasa amat terkilan untuk beratus-ratus pesakit kanser yang mati di bawah rawatan konvensional. - Dr Stephen Mak

MAKAN BUAH 

Kita semua berfikir makan buah-buahan bermakna hanya membeli buah-buahan, memotong dan hanya hulur ke dalam mulut kita.
Ia tidak semudah yang anda fikirkan.
 Ia adalah penting untuk mengetahui bagaimana dan  "bila " harus makan.
Apakah cara yang betul makan buah-buahan?

IA BERMAKNA TIDAK MAKAN BUAH SELEPAS MAKAN! 

BUAH harus dimakan ATAS PERUT KOSONG

Jika anda makan buah-buahan seperti itu, ia akan memainkan peranan utama untuk menyahtoksik sistem anda, membekalkan anda dengan banyak tenaga untuk penurunan berat badan dan aktiviti kehidupan yang lain.

 BUAH ADALAH MAKANAN PALING PENTING. 

Katakan anda makan dua keping roti dan kemudian sepotong buah-buahan.
Kepingan buah-buahan sudah bersedia untuk pergi lurus melalui perut ke dalam usus, tetapi ia dihalang daripada berbuat demikian.
Sementara itu seluruh pemakanan tadi merosak dan menapai dan bertukar kepada asid.
Ketika buah bersentuhan dengan makanan di dalam perut dan jus hadam, jisim keseluruhan makanan mula merosak.

 Oleh itu, sila makan buah-buahan anda pada perut kosong   atau sebelum makan anda!

Anda telah mendengar orang mengadu setiap kali saya makan tembikai saya sendawa, apabila saya makan durian perut saya kembung atas, apabila saya makan pisang saya rasa seperti berjalan ke tandas, dan lain-lain, benar-benar semua ini tidak akan timbul jika anda makan buah-buahan pada perut kosong.

Buah-buahan bercampur dengan makanan lain yang merosak dan menghasilkan gas dan dengan itu anda akan berasap!

Keputihan rambut, botak, cetusan saraf dan lingkaran hitam di bawah mata ----> semua ini *TIDAK* akan berlaku jika anda mengambil buah-buahan ketika perut kosong.

Tidak ada perkara buah-buahan, seperti oren dan lemon adalah berasid, kerana semua buah-buahan menjadi alkali dalam badan, menurut Dr Herbert Shelton yang membuat kajian mengenai perkara ini.

Jika anda telah menguasai cara yang betul untuk makan buah-buahan, anda mempunyai rahsia kecantikan, umur panjang, kesihatan, tenaga, kebahagiaan dan berat badan normal.

Apabila anda perlu minum jus buah-buahan - minum jus buah *sahaja*, BUKAN dari tin.

Jangan sekali minum jus yang telah dipanaskan.
Jangan makan buah-buahan yang dimasak kerana anda tidak mendapat nutrien sama sekali.

Anda hanya dapat merasa.

Memasak memusnahkan semua vitamin.
Tetapi makan buah-buahan keseluruhan adalah lebih baik daripada minum jus.
 Jika anda perlu minum jus, minum perlahan-lahan, kerana anda mesti biarkan ia bercampur dengan air liur anda sebelum menelannya.
Anda boleh puasa atas buah 3 hari untuk membersihkan badan anda.
Hanya makan buah-buahan dan minum jus buah-buahan di seluruh 3 hari dan anda akan terkejut apabila rakan-rakan anda memberitahu anda bagaimana berseri anda kelihatan!

 KIWI: 

  • Kecik tetapi besar. 
  • Ini adalah sumber yang baik kalium, magnesium, vitamin E & serat. 
  • Kandungan vitamin C adalah dua kali ganda daripada oren. 


APPLE: 

  • Satu epal sehari menjauhkan doktor dari kita? 
  • Walaupun epal mempunyai kandungan vitamin C yang rendah, ia mempunyai antioksidan flavonoid &  yang meningkatkan aktiviti vitamin C dengan itu membantu untuk mengurangkan risiko kanser kolon, serangan jantung & strok. 


STRAWBERRY: 

  • Buah pelindung. Strawberi mempunyai jumlah kuasa antioksidan yang tertinggi di kalangan buah-buahan utama & melindungi tubuh daripada penyebab kanser, saluran darah tersumbat-radikal bebas. 


OREN:

  • perubatan termanis. 
  • Mengambil 2-4 oren sehari boleh membantu menjauh selsema, kolesterol, mencegah & membubarkan batu karang dan juga mengurangkan risiko kanser kolon. 


 SemanGKa: 

  • Penghilang dahaga tersejuk. 
  • Terdiri daripada 92% air, ia juga penuh dengan dos gergasi glutation, yang membantu meningkatkan sistem imun kita. 
  • Ia juga merupakan sumber utama lycopene oksidan melawan kanser. 
  • Nutrien lain yang terdapat dalam tembikai adalah vitamin C & Kalium. 


JAMBU & Pokok Betik: 

  • anugerah Top untuk vitamin C. 
  • Mereka adalah pemenang jelas untuk kandungan vitamin C yang tinggi .
  •  Jambu Batu ini juga kaya dengan serat, yang membantu mengelakkan sembelit. 
  • Betik kaya dengan karotena, ini adalah baik untuk mata anda. 


********************************************************************

Minum air sejuk selepas makan = Kanser! 

Anda boleh percaya ini?

Bagi mereka yang suka minum air sejuk, fakta ini sangat bermakna buat anda.
Ia adalah baik untuk mempunyai cawan minuman sejuk selepas makan.

Walaubagaimanapun, air sejuk akan melikatkan minyak yang kita makan bersama hidangan.
Ia akan memperlahankan penghadaman kita.
Apabila ini 'enapcemar' bertindak balas dengan asid, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal.
Ia akan memperlahankan penghadaman kita.
Sangat tidak lama lagi, ini akan bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada kanser.

Ia adalah lebih bijak untuk minum sup panas atau air suam selepas makan.

Nota penting tentang serangan jantung 

 Serangan jantung PROSEDUR ': (INI BUKAN jenaka!)

Wanita perlu tahu yang petanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri.

Awasi jika terasa sakit yang menyesakkan pada dada kiri.
Anda boleh tidak pernah merasa sakit dada semasa terkena serangan jantung.
Loya dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa.
Enam puluh peratus daripada orang-orang yang mempunyai serangan jantung adalah ketika sedang tidur dan tidak boleh bangun.
Sakit pada dagu boleh menyedar kamu dari tidur yang lena.

Mari kita berhati-hati dan sedar.
Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup insha Allah.

PAKAR SAKIT JANTUNG berkata:

jika semua orang yang mendapat mail ini menghantar kepada 10 orang, anda boleh yakin bahawa kami akan menyelamatkan sekurang-kurangnya satu nyawa.


CRDT: COPY FROM ENCIK FACEBOOK 
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Sunday, August 17, 2014

HEALTHY JUICES (PART 1 ENGLISH)



Carrot + Ginger + Apple 
Boost and cleanse our system. 

 Apple + Cucumber + Celery 
 Prevent cancer, reduce cholesterol, and eliminate stomach upset and headache. 

 Tomato + Carrot + Apple 
 Improve skin complexion and eliminate bad breath. 

 Bitter gourd + Apple + Milk 
 Avoid bad breath and reduce internal body heat. 

 Orange + Ginger + Cucumber 
 Improve Skin texture and moisture and reduce body heat. 

 Pineapple + Apple + Watermelon 
 To dispel excess salts, nourishes the bladder and kidney. 

 Apple + Cucumber + Kiwi 
 To improve skin complexion. 

 Pear & Banana 
 regulates sugar content. 

 Carrot + Apple + Pear + Mango 
 Clear body heat, counteracts toxicity, decreased blood pressure and fight oxidization . 

 Honeydew + Grape + Watermelon + Milk 
 Rich in vitamin C + Vitamin B2 that increase cell activity and str engthen body immunity. 

 Papaya + Pineapple + Milk
 Rich in vitamin C, E, Iron. Improve skin complexion and metabolism. 

 Banana + Pineapple + Milk 
 Rich in vitamin with nutritious and prevent constipation 

 Don't Forget To share
And Follow me!

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

TIPS DIET : KEBAIKAN MINUM GREEN TEA




Korang suka minum teh tak???
mesti suka kan?

apa kata hari ni korang tukar kepada Green Tea?
oppssss! No gula,
Nak letak madu pun boleh. Tapi sikit je lah.
Letak Lemon boleh.

Ramai yg kata green tea tak sedap.
sebab pahit.
cer korang try dulu.

Jom kita cek, apa kebaikan Green Tea ni?


my Green tea.
Jan guna Ahamd Tea (green Tea)


Kelebihan Teh Hijau

1. Mengurangkan Berat Badan 
  •  Teh Hijau meningkatkan metabolisma badan. 
  • Apabila metabolisma badan meningkat, badan lebih cepat 'memproses' lemak yang tersimpan dalam badan dengan lebih kerap. 
  • Polifenol yang terdapat dalam teh hijau berfungsi untuk meningkatkan oksidasi/pemprosesan lemak dan meningkatkan kadar pertukaran makanan kepada kalori. 
 2. Pesakit Diabetes 
  • Teh Hijau membantu mengawal kadar glukosa dan seterusnya mengelakkan peningkatan gula dalam darah selepas makan. 
  • Ia sekaligus mengelakkan peningkatan insulin yang mendadak dalam darah serta mengelakkan penyimpanan lemak. 
 3.Pesakit Jantung.
  •  Para saintis percaya Teh Hijau bermanfaat kepada saluran dan injap darah, saluran darah menjadi lebih stabil dan tenang untuk perubahan tekanan darah yang berubah secara tiba-tiba. 
  • Dengan ini, ia akanmengurangkan kes saluran darah tersumbat yang menyebabkan sakit jantung. 
 4. Risiko Barah Esofagus
  •  Teh Hijau dipercayai mengurangkan risiko Barah Esofagus, ia juga dipercayai membunuh sel barah tanpa merosakkan sel-sel sihat yang berdekatan dengannya. 
 5. Kolestrol 
  •  Teh Hijau mengurangkan paras kolestrol jahat dalam badan dan meningkatkan nisbah kolestrol baik berbanding kolestrol jahat dalam badan. 
 6.Alzheimer dan Parkinson 
  •  Teh Hijau dipercayai boleh mengurangkan risiko kesihatan oleh penyakit Alzheimer dan Parkinson. 
  • Kajian terhadap seekor tikus menunjukkan teh hijau melindungi sel otak dari rosak dan memperbaiki sel otak yang rosak. 
 7. Reputan pada Gigi 
  • Satu Kajian menunjukkan sejenis bahan kimia antioksida "catechin" dalam teh boleh membunuh bakteria dan virus yang menyebabkan jangkitan pada tekak, karies gigi dan masalah gigi yang lain. 
 8. Tekanan Darah.
  •  Pengambilan Teh Hijau yang kerap boleh mengurangkan risiko tekanan darah tinggi. 
 9. Tekanan Perasaan 
  •  Theanine adalah sejenis asid amino yang terdapat dalam teh. 
  • Asid amino ini bertindak untuk memberikan perasaan tenang kepada peminum teh. 
10. Antibakteria.
  •  'Catechin' dalam teh adalah sejenis antibakteria yang kuat yang dapat menyembuhkan pelbagai penyakit dari jenis influenza hingga barah. 
  • Kajian terhadap Teh Hijau menunjukkan ia mampu mengelakkan dari penularan penyakit berjangkit. 
 11.  Penjagaan Kulit
  •  Teh Hijau mampu mengurangkan kedutan dan tanda-tanda penuaan, kerana ia ada ciri-ciriantioksidan dan antiradang. 
  • Kajian terhadap manusia dan haiwan menunjukkan teh hijau mampu mengelakkan dari kerosakan dari panahan cahaya matahari. 

Green Tea yang korang boleh guna

Jan guna Ahamd tea ni. sbb tak rasa Pape. 







Cara Minum Green Tea
  • 1 tea bags tu letak dlm gelas, pastu tuang air panas, suam. (kalo nak letak ais kemudian) 
  • Rendam jgn lama2, tarik2 tali tea bag dia, ada warna teh dia kuar terus letak dlm bekas kecik yg lain. 
  • Sebabnya, 1 bag tu boleh pakai smpai 4, 5 kali smpai hilang warna n rasa. 
  • Sebabnye jugak, korang tak nak minum rasa dia yg pekat dan sgt pahit yg amat! 
  • So biar die rase light2 gitu jek. 
  • Simpan tea bag td dlm peti sejuk.Nak buat leh guna lagi. Digalakkan minum 3-5 kali sehari. Takde lah smpai cirit birit tau. 
  • Boleh minum sejuk or suam2 or panas. Letak ais pun sodap. Jan jenis x letak ais. Letak lemon & letak je dlm peti ais.nakNak minum suam2 pun boleh.



APA SHAKLEE BOLEH BANTU ?

Shaklee ada produk terbaik yang bukan sahaja mempunyai ekstrak Teh Hijau, malahan Teh Merah dan Teh Putih sekaligus.
Sangat berbaloi untuk membelinya, mudah untuk dibancuh dan membantu mengurangkan risiko barah dan mengurangkan berat badan.


CINCH ENERGY TEA MIX ini termasuk dalam Set Kurus Shaklee.

 Kenapa ye dia dimasukkan dalam Set Kurus Shaklee:
 Sebab ia boleh membekalkan tenaga kepada yang tengah dalam proses diet yang sihat untuk kurus.
Jan pun ada guna Cinch Tea nih Best!

 Jan nak kongsikan dengan kawan-kawan kebaikan CINCH ENERGY TEA MIX ini

* sebagai penggalak TENAGA semulajadi

* Ditambah dengan Taurina yang meningkatkan tenaga dan ketahanan badan

* Pilihan alternatif terbaik untuk menggantikan minuman kopi, soda atau manisan untuk mengekalkan kecergasan tubuh.

* TANPA GLUTEN , tanpa perisa, pewarna dan bahan pemanis tiruan.

 Antara ekstrak utama yang ada dalam CINCH ENERGY TEA MIX 

1) TAURINA

2)MATCHA GREEN TEA - Teh Hijau gred tertinggi dari Jepun

3)RED TEA EXTRACT 4)WHITE TEA - Teh yang menjalani pemprosesan paling minimum

5)ROOIBOS RED TEA- tumbuhan herba dari Afrika (dikenali sebagai THE MIRACLES TEA/LONG LIFE TEA)

 Tahukah kawan-kawan perbezaan Teh ini dengan teh-teh lain yang anda minum?
 sebab banyaknya ekstrak dalam ia..

 fungsi-fungsi beberapa ekstrak yang ada dalam Cinch Tea ini 

 1) MATCHA GREEN TEA 
* antioksida yang sangat tinggi
* energy booster
* metabolisme booster
* bakar kalori up to 4x

 2) TAURINA 
* menggalakkan metabolisme
* lebih bertenaga
* larutkan lemak
* membantu menghasilkan otot tanpa lemak

 3) WHITE TEA 
* membakar lemak-lemak berlebihan
* menghalang penghasilan sel lemak yang tidak perlu
* meningkatkan metabolisme
* juga dikenali sebagai teh hijau bayi dengan mempunyai kandungan antioksida yang lebih tinggi berbanding teh hijau.

 4) ROOIBOS RED TEA
* melarutkan lemak
* meninggikan kadar metabolisme iaitu pembakaran lemak
* agen detox yang kuat

 5) RED TEA 
* Salah satu antioksidan yang dijumpai dalam teh merah, yang dikenali sebagai polifenol - pejuang kanser yang kuat
* Polifenol membantu kerosakan badan yang disebabkan oleh radikal bebas
*merupakan antioksidan yang begitu kuat dan dikaji sebagai pencegahan kanser dan sebagai agen yang boleh menghalang tumor dari merebak

 CINCH ENERGY TEA MIX ini bukan sahaja mempunyai pelbagai khasiat seperti di atas,
 malah ia :

 1) Rendah kandungan Kafein (Teh Putih)

2) Membantu merendahkan tekanan darah tinggi

3) Mengurangkan kolestrol

4) Melindungi jantung dan peredaran darah seluruhnya

5) Menguatkan tulang

6) Antibakteria dan antiviral

7) Menggalakkan kulit yang sihat

8) Mengurangkan gula dalam darah. Membantu mengurangkan gejala kencing manis

9) Baik untuk pencernaan dan boleh mengelakkan cirit birit

10) Membantu melawan penyakit seperti athma dengan mengembangkan saluran pernafasan

 Banyak kan fungsi CINCH ENERGY TEA MIX ni...

Memang amat bagus untuk buang berat badan berlebihan. 

Bagi yang kurang bersenam dan yang kurang melakukan aktiviti fizikal amat-amat digalakkan ambil CINCH ENERGY CINCH TEA MIX ini kerana ia membantu untuk boost metabolisme kita.

 CINCH ENERGY TEA MIX datang dalam sachet yang mudah bagi setiap satu hidangan dan boleh diminum secara panas atau sejuk.






BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Saturday, August 16, 2014

SHAKLEE, ISRAEL, DAN BOIKOT

[ ISRAEL & BOIKOT ]


 perkongsian dari sahabat

 Memandangkan ada ramai orang yang bertanya tentang pendapat dan pendirian saya mengenai isu Roger Barnett sebagai salah seorang BOD untuk persatuan kebajikan yang dikatakan menyumbang kepada Israel maka dengan ini ada yang memberi pendapat bahawa produk ini perlu diboikot.

Maka saya dengan ini menyatakan beberapa perkara yang kalian sendiri boleh pertimbangkan serta dalam pada masa yang sama lakukan solat istikharah untuk lebih yakin dengan pendirian kalian sendiri.

1. Shaklee adalah syarikat yang tidak menyumbang kepada Israel.
Ini adalah terang dan jelas kerana ia tidak disenaraikan dalam mana2 senarai syarikat yang menyumbang kepada Israel.
Shaklee sendiri mengeluarkan statement untuk menjelaskan kedudukan syarikat.

2. Melihat dari sudut persendirian atau hak perseorangan. Kita semua mempunyai hak untuk menyalurkan duit kepada agama kita.
Bagi yang Islam, saya yakin zakat sedekah dan infaq diterapkan kepada semua ahli agar mendapat keberkatan dari rezeki Shaklee yang kita usahakan.
Begitu juga dengan yang bukan Islam, wang kalian pastinya kalian salurkan kepada gereja dan badan2 pertubuhan yang lain.
Maka Roger Barnett juga berhak menyalurkan kewangan beliau pada agama beliau.
Shaklee bukan satu2nya bisnes beliau tetapi beliau mempunyai banyak bisnes yang lain juga.
Sebagai seorang yang terlibat dengan bidang korporat mereka akan menyertai mana2 badan amal demi mengurangkan cukai yang perlu dibayar kepada kerajaan.
Saya yakin bagi yang mendaftar Shaklee menggunakan nama syarikat akan membuat perkara yang sama.

3. Kamu dengan agamamu , aku dengan agamaku. Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Katakanlah: “Wahai orang-orang kafir, Aku tidak menyembah apa yang kamu sembah. Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah. Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah, dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah. Untukmulah agamamu, dan untukkulah, agamaku”.

 ( Surah Al Kafirun )

 Surah ini jelas menerangkan prinsip kita.

4. Pastikan ada ilmu untuk berhujah dan berlaku adil.
Andai ada yang mempunyai niat untuk memboikot, terlebih dahulu boikot la dengan ilmu.
Roger Barnett bukanlah tersenarai dalam 10 lelaki terkaya di dunia dan Shaklee bukanlah syarikat terbesar dunia.
Hanya kerana dia dilahirkan Yahudi dan membuat amal dalam agamanya, kita menepis kebaikan produk yang selama ini kita ambil?
Maka di sini saya mahu bertanya siapakan pemilik Facebook dan Whatsapp?
Tidakkah dari bangsa orang yang sama?
Adakah pasti dia tidak menyumbang untuk membuat amal pada agama beliau?
Mengapa anda tidak usaha boikot fb dan whatsapp andai anda berniat nak boikot Shaklee?
Pernah dengan kisah Saidina Uthman bin Affan yang berurusniaga dengan Yahudi dan membeli sebuah perigi seterusnya mewakafkan kepada seluruh umat Islam di zamannya. Ini kerana Sesungguhnya Hikmah itu adalah barang tercicir orang Mukmin.
Barangsiapa yang meemuinya maka dia berhak ke atasnya.

5. Adakah anda menggunakan duit Shaklee untuk agama Islam? [ Bagi SID ISLAM khususnya]
Dalam buku MMR sendiri ada menulis sebuah kisah di zaman sahabat yang mana kebunnya sentiasa subur kerana beliau menginfakkan 1/3 pendapatannya kepada jalan ALLAH.
Maka pada saya mereka yang mengamalkannya dengan pendapatan perniagaan hasil Shaklee ini pasti tahu bahawa Roger juga boleh melakukannya untuk agamanya sebagai hak individu.
Saya selalu tekankan dan sarankan agar setiap kita membayar zakat, infaq dan sedekah besar melalui duit Shaklee ini agar ia dapat membantu membangunkan ummah.
Melalui bonus yang besar anda boleh menyumbang BESAR kepada Palestin dan Gaza.
Andai selama ini anda hanya membayar 2.5% zakat dan menggunakan nama syarikat untuk mengelak cukai .

 pastinya anda melihat tindakan Roger Barnett itu sesuatu yang menjanggalkan untuk agama kerana anda sendiri tidak menggunakan 1/3 hasil untuk agama Islam.

 6. Ia adalah strategi Pesaing
 Saya melihat dari sudut persaingan, ia adalah salah satu usaha untuk menjatuhkan Shaklee.
Ini kerana Shaklee bukanlah satu2nya bisnes Roger Barnett..
mengapa Shaklee itu yang diperbesarkan mengapa tidak nama2 syarikat Roger Barnett yang lain?
Tidak lain dan tidak bukan hanya untuk mewujudkan perasaan was-was kepada mereka yang goyah dan membuat orang terpedaya di sebalik nama syarikat Shaklee. 

7. Lakukan solat istikharah.
Andai anda benar-benar mahu boikot semua produk US atau Yahudi atau apa juga yang pada pandangan anda benar, saya tiada hak untuk bersuara kecuali menyarankan lakukan solat istikharah.
 Saya juga berharap anda boikot secara menyeluruh.
Bukan produk Shaklee sahaja.
Dalam sirah menjelaskan bahawa Rasullah saw sendiri berurusniaga dengan kaum Yahudi dan syarikat Shaklee tidak menyumbang kepada Israel .

 Maka dengan ini anda tahu kedudukan kami serta prinsip peribadi kami.

 SEPERTIMANA ADA YANG MENYATAKAN MEREKA TIDAK MAHU MENUTUP AKAUN FACEBBOK [ BOIKOT FB] KERANA MENGGUNAKAN FACEBOOK SEBAGAI SENJATA UNTUK MENENTANG, MAKA KAMI MENJADIKAN PENDAPATAN SHAKLEE KAMI UNTUK MENYUMBANG KEPADA AGAMA KAMI.




BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Friday, August 15, 2014

SET BUASIR SHAKLEE



Buasir kini menyerang tak kira tua atau muda.

 Apabila seseorang mengalami sembelit dan cuba meneran najis yang mengeras di dalam kolon dengan kuat ketika membuang air besar, struktur ini akan membengkak. Walaupun kadangkala buasir dikatakan lebih cenderung untuk diwarisi, ini adalah lebih kepada faktor gaya hidup atau tabiat pemakanan di kalangan ahli keluarga yang menyebabkan kecenderungan untuk mendapat buasir.

 Jenis-jenis Buasir 

 Buasir dalaman 
***************

  • Lazimnya, buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. 
  • Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir yang getas dan menyebabkannya berdarah. 
  • Anda akan terlihat titisan darah yang berwarna merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas. 
  • Jika keadaan ini berlaku anda perlu mendapat bantuan perubatan, kerana darah tersebut mungkin datang dari sumber lain seperti ketumbuhan atau kanser kolorektum.


 Buasir Luaran
 ***********

  • Buasir jenis inilah yang selalu kita dengar mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. 
  • Jika buasir ini tersepit (bekalan darah akan terputus), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit. 
  • Gejala-gejala beginilah yang menyebabkan buasir jenis ini memerlukan perhatian dan rawatan perubatan. 
  • Apabila sahaja salur darah vena rektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir adalah sukar untuk ia dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya. 
  • Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan atau bebanan yang lebih ringan berbanding dengan yang dahulunya. 


 Simptom-simptom penyakit buasir ialah : 


  •  Rasa sakit yang berdenyut-denyut.· 
  • Pendarahan berlaku selepas dan sebelum membuang air besar.· 
  • Darah menitis dan tersembur keluar dari saluran dubur.· 
  • Dalam tempoh pendarahan ini, pesakit itu boleh mengalami kekurangan darah. 
  • Ada yang tidak mengalami pendarahan, tetapi dikenali sebagai pembengkakan dubur. 
  • Bengkak ini keluar selepas membuang najis. 
  • Kadangkala untuk tempoh sementara, kurang sakit tetapi ada rasa gatal-gatal. 
  • Bengkak ini keluar selepas membuang najis.
  •  Kadangkala untuk tempoh sementara, kurang sakit tetapi ada rasa gatal-gatal.


 Ubah gaya hidup kita & cegah simptoms dengan vitamin shaklee 

 OSTEMATRIX :

  • bantu mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur. 


 OMEGA GUARD :

  • Baik untuk sendi dan otot. 
  • Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. 
  • Jadi, omega membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak tersebut. 


 ZINC COMPLEX : 

  • Disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit. zinc complex membantu menyembuhkan luka di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat. 




 Tip-tip berikut akan membantu anda: 


  •  Makan makanan yang berserat tinggi termasuk roti dan pasta bijirin penuh, nasi beras perang dan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran. 
  • Minum di antara enam dan lapan gelas air sehari supaya anda tidak ternyahhidrat. 
  • Cuba bersenam dengan kerap walaupun anda hanya mempunyai masa dan tenaga yang cukup sekadar untuk berjalan. 
  • Pergi ke tandas sebaik sahaja anda terasa hendak membuang air. 
  • Jika anda tunggu, najis anda akan jadi keras dan kering. 
  • Cuba naikkan kaki ke atas bangku semasa anda membuang air besar. Ini boleh membantu meluaskan ruang untuk najis keluar. 
Jika anda masih sembelit selepas mencuba tip-tip di atas, anda boleh minta pakar obstetrik anda untuk mempriskripsikan julap yang selamat diambil semasa hamil.

TESTIMONI :




 ** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.


NAK ORDER?
BOLEH TERUS WHATPPS JAN


 Whtpps|Pm 0129498284 
Nurulhidayatul Marjan Ibrahim 
Pengedar Shaklee Sah anda.

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Krisis Pemulihan @ Healing Crisis (SEMASA PENGAMBILAN VITAMIN-VITAMIN)

Alhamdulillah Sejak Jan aktif berbisnes dengan SHAKLEE ni, kebanyakan customer Jan bagi feedback yang SANGAT POSITIF & MENGGALAKKAN.

 dalam hati rkata,
"Syukur Alhamdulillah.. ramai orang yang dapat Jan bantu untuk lebih menyihatkan lagi kehidupan seharian mereka."

Ada juga sebenarnya yang mesej/call Jan semula dalam masa seminggu dua selepas ambil pelbagai supplement SHAKLEE,

 "Kenapa sejak ambil Vitamin E ni jerawat saya makin naik?"

"Kenapa bila ambik Vit C, saya kerap gatal-gatal?"

 "Kenapa saya kerap buang air besar sejak makan Alfalfa ni?"

 "Kenapa kepala saya pening / sakit pastu macam loya2 lepas makan vitamin ye?"

 "Kenapa saya rasa macam asyik lapar je lepas ambil set slimming SHAKLEE ni ye?"


 dan banyak lagi ketidakselesaan yang diadukan.

 Tenang.
 Sabar.
 Relaks.

 Jangan Marah-Marah,  Jangan gelabah. Normal je tu.

Meh Jan explain.

Korang sebenarnya sedang alami apa yang dinamakan HEALING CRISIS ataupun KRISIS PENYEMBUHAN.



 Sesetengah org akan alami satu jangkamasa penyesuaian (dipanggil Krisis Pemulihan @ Healing Crisis) bila mula ambik supplement .

Ada org alami Healing Crisis ni. Ada org langsung tak alami.
ada yang teruk side effect dia, ada yang tidak.
Ada yang alami sehari dua, ada jugak yang alami berbulan-bulan.
Depands badan dan hormon seseorang.

Macam Jan, awal-awal try shaklee (Masa tu 1st ambik Alfalfa Dan Lecithin), Awal2 tu mmg jan rasa kepala ni berat sgt-sgt. Mengantok tahap ape tak tahu lah. Badan makin lemah.


Air kosong plak Jan ni jenis LIAT DAN MALAS! (teruk kan?) 500ml pn belum mampu nak habiskan dalam sehari.

Kalo bagi air manis-manis, air bergas haaaa tu My Fav! Jarang nak tolak.

Time tu jugak Muka jan mmg agak teruk. Jerawat byk naik. Bernanah-nanah dan berketul2. (nanti Jan share ya nesxt post) Dah la jenis tak minum air kosong, toksin mmg terlebih dalam badan.

Makin lama makin berat badan (MAKIN GEMOK)

Then, jan google dan baca.
Rupanya kita kena minum air masak banyak2. mula2 mmg tak leh nk minum air masak.
Tapi try slow2.

Sat je Healing Crisis.
Macam Jan, just tak sampai sebulan. Memang kena Istiqamah lah. mula-mula ingat tak serasi dgn diri. Tapi try jugak. Dan sampai sekarang Jan still amalkan Shaklee.

 Dulu ambik Shaklee pun atas nasihat Doktor. Sebabnya muka ni je tiap2 bulan asyik g klinik sbb Demam,selesma dan batuk. Muka ni jugak yg asyik test darah. maybe Doktor kesian kot. Tu dia suruh ambik Shaklee.

 ingat lagi doktor tu cakap , " Awak pun tahu kan ubat klinik dan hospital ada drugs. Saya pun tak mahu beban kan awak asyik ambik ubat setiap bulan. Saya syorkan awak amalkan Supplement Shaklee"

 tu je Doktor tu cakap.

balik umah, google pasal Shaklee Kat situ lah 1st time jan ambik shaklee. Dan Alhamdulillah. dulu yang kerap demam (boleh katakan setiap bulan akan demam. Bila demam, bukan sehari,dua tapi berminggu-minggu) , sekarang kalau demam pun 3bulan skali. Syukur sgt.

 kalau korang mengalami healing crisis nie, maknenye. vitamin tue berfungsi kat badan korang, bukannye x sesuai..
 korang jangan benti pulak!!!!
Istiqamah tauuuuu! :)

 Simptom ni kalo kita tgk mcm penyakit. '
Sebenarnya tak.






Ia adalah tindakbalas oleh tubuh kita sbb kekurangan khasiat---» sebabnya tabiat pemakanan kita..( sila check cara pemakanan kita hari2...apa yg kita makan...)

 Bila makanan bkhasiat dibekalkan dgn secara mengejut oleh supplemen, krisis pemulihan ni akan terjadi.

Mungkin penyakit2 yg penah tubuh kita lalui akan timbul kembali. ----» kenapa terjadi???

 Haaahhhh!

Ni sbbnya dlm badan kita penuh dgn toksin yg tersimpan dlm jgkamasa yg lama... ----» cth toksin : makanan berkimia, lemak & stress ditambah dgn diet xseimbang, kurang tido, antibiotik @ pengambilan ubat2an.



 Supplemen ni bantu tingkatkan sistem imum kita.

 Simptom2 spt pening, kelesuan, sakit kepala, berpeluh,cirit-birit ada lah berbeza antara individu.

 So, banyakkan minum air bersih, rehat secukupnya & makan sayur2an & buah2an.

 Kalau kita paham ttg proses pemulihan ni.
 Senang lah kita nk lalui.


JOM BACA VERSI SKEMA PLAK.  (^_^)


S: Apakah krisis penyembuhan? 

 A: krisis penyembuhan adalah satu proses di mana badan menjalani tempoh sengit membersih dan membina semula.
Sebagai sebahagian daripada proses penyembuhan badan akan mula untuk membuang sisa-sisa toksik yang telah membina di dalam badan anda selama bertahun-tahun.
 Semasa proses penyingkiran toksik, badan anda akan mengalami beberapa tanda-tanda gejala dan tidak selesa, dan ini diiktiraf sebagai krisis penyembuhan.
Dalam falsafah Perubatan Cina, penyembuhan yang benar sentiasa harus didahului oleh krisis penyembuhan. 

Q: Mengapa krisis penyembuhan berlaku selepas pengambilan suplemen kesihatan?

 A: Menurut Professor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam pemakanan molekul, apabila kita menambahkan pengambilan nutrien kami, nutrien akan bertindak balas dengan oksigen dalam badan.
Dan tindak balas ini sebenarnya menggalakkan dan merangsang organ badan untuk melaksanakan sukar untuk lakukan pembersihan, menghapuskan, menggantikan tisu yang lama dengan tisu baru, mengimbangkan dan lain-lain
Sebagai contoh, anda mungkin ruam kulit yang lebih banyak pengalaman, lebih banyak pergerakan usus, dan ini adalah tanda badan akan melalui detoksifikasi sengit.
 Bayangkan jika badan anda adalah seperti paip besi berkarat, dan apabila anda meletakkan di ejen karat beberapa atau pembersih paip, pada mulanya lebih karat akan datang dari dari dinding paip (toksik), dan yang boleh membuat anda berasa kotoran yang lebih teruk dan lebih banjir di sekeliling paip.
Tetapi selepas karat adalah membersihkan semua, maka paip akan menjadi bagus dan bersih lagi.

 S: Adakah krisis penyembuhan petanda yang baik? 

 A: Ya. Krisis penyembuhan adalah tanda-tanda yang menunjukkan bahawa rawatan atau makanan tambahan yang anda ambil bekerja.
Sesetengah orang mungkin berfikir bahawa gejala mereka mendapat paling teruk, tetapi sebaliknya ia adalah satu proses penyembuhan semulajadi dan ia adalah benar-benar satu petanda yang baik untuk mempunyai untuk bergerak ke arah proses penyembuhan sebenar.
 Umumnya, krisis penyembuhan hanya berlaku pada orang yang sihat kerana ia menunjukkan bahawa kecergasan anda masih cukup kuat untuk mewujudkan tindak balas pada perubahan biologi semasa proses penyembuhan. Kecergasan
Walau bagaimanapun, apabila tiada krisis penyembuhan, ia mungkin kerana sama ada orang itu ialah toksin percuma dan kesihatan optimum seimbang, atau dia / dia 's adalah terlalu lemah dan badan tidak dapat untuk pergi melalui mana-mana proses penyembuhan.

 Q: Adakah semua orang mengalami tanda-tanda dan gejala yang sama semasa krisis penyembuhan? 

 A: Semua orang adalah berbeza.
Sesetengah orang mengalami krisis penyembuhan sejurus selepas dia / dia mengambil makanan tambahan dan lain-lain hanya akan berlaku selepas satu atau dua bulan.
Keterukan juga berbeza.
Sistem badan yang lebih toksik, krisis penyembuhan lebih teruk.

 Q: Secara umumnya, berapa lamakah penyembuhan krisis lepas? 

 A: Ia bergantung kepada keadaan kesihatan individu.
Ia mungkin berlangsung selama 2-3 hari atau bulan.

 S: Ramai orang berasa lebih baik selepas mengambil makanan tambahan, tetapi Saya telah menggunakan makanan tambahan untuk seketika, dan saya tidak notis apa-apa perbezaan pada semua, mengapa? 

 A: Secara umumnya, selepas 1 hingga 2 bulan ke atas selepas pengambilan vitamin C (sebagai Contoh) , anda harus berasa beberapa perubahan (seperti Meningkatkan tenaga, usus yang lebih baik movemet, dll)

Jika anda tidak melihat sebarang peningkatan, penjelasan yang mungkin adalah:

 1.You did not consume regularly
 2.You did not follow the recommended dose
 3.Afraid of the healing crisis may be too intense, stop taking all together
 4.Poor diet and life style
 5.Chronic disease, requires a longer period to recover
 6.Chronic condition

 Rujukan: Dr Mary Ruth Swope, Columbia Unversity  





#‎Panjang Lebar info pagi ni...


BANYAK MANA DAH KORANG MINUM AIR KOSONG SETAKAT TENGAHARI NI????



APA-APA, BOLEH HUBUNGI JAN YA. 
:)
SPECIAL CONSULTATION UTK CUSTOMER YANG BELI DENGAN JAN.

dah bertuan.
sedia untuk di Pos.




BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Ibu Hamil: Vitamin SHAKLEE yang BOLEH dan TIDAK BOLEH diambil!! SILA ALLERT OKAY!

Assalam..

 Setiap wanita yang telah disahkan hamil oleh doktor atau pakar kesihatan, pasti akan dibekalkan dengan vitamin dan supplement kerana mereka memerlukan zat yang lebih berbanding wanita biasa bagi memastikan kesihatan diri dan anak di dalam kandungan.

 Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda tentang vitamin-vitamin yang TIDAK DIGALAKKAN  ambil semasa hamil.
 Walaupun Shaklee merupakan supplement atau makanan tambahan, namun untuk memastikan korang dan kandungan korang sihat dan selamat, maka korang perlu alert beberapa jenis vitamin dan kandungan vitamin yang tidak sesuai diambil semasa hamil.

Nak tak nak korang harus bersabar sehingga selepas kelahiran untuk mengambil vitamin-vitamin tersebut, demi korang &  kandungan korang.

 Jomn kita Check!

  IBU HAMIL,
 Sila elakkan diri korang daripada mengambil vitamin-vitamin seperti di bawah:

 SILA ELAK KAN TAU!! 


  •  Alfalfa Complex 
  • DTX Complex 
  • Collagen Powder 
  • Carotomax 
  • Garlic Complex 
  • Herblax 
  • Vitamin E Complex 
  • GLA Complex 
  • Vivix Cinch 
*Pengecualian untuk teruskan pengambilan hanya jika anda mendapat saranan doktor*

 Kenapa ibu hamil tak boleh ambil vitamin tersebut?

 Cinch 
●tidak digalakkan ambil kerana ia sangat rendah kalori dan mungkin menjejaskan nutrisi yang diperlukan bayi anda.

 Vit E, vivix, GLA dan Carotomax 
Vitamin-vitamin yang tinggi antioksidan
●tidak digalakkan diambil di awal kandungan kerana dikhuatiri si ibu akan mengalami risiko keguguran. 

Alfalfa 
●boleh merangsang pengecutan rahim anda.
●Biasanya pada awal kehamilan, antibodi si ibu menurun bagi memberi laluan untuk janin membesar dalam rahim ibunya.
● Pengambilan vitamin yang tinggi antioksida akan membantu meningkatkan sistem imun si ibu, seterusnya tubuh ibu akan melihat janin tadi sebagai “bendasing” yang perlu disingkir keluar lalu boleh memberi risiko keguguran pada janin tadi.

 Maka, vitamin yang tidak boleh diambil seharusnya dihentikan sebaik sahaja mengetahui si ibu telah mengandung.
Oleh itu, sebelum anda membeli apa jua vitamin, pastikan konsultasi diberikan agar pengambilan vitamin memberi kesan kesihatan yang optimum.

 Jadi, apa Vitamin yang sesuai untuk ibu hamil?

 Ibu hamil digalakkan mengambil multivitamin dan vitamin yang tinggi zat besi, mengandungi asid folik yang cukup kerana ia penting untuk perkembangan bayi dan mengelakkan kecacatan, kalsium yang mencukupi, vitamin c dan minyak ikan.

Sebahagian vitamin ini juga dikenali sebagai 'hematinic vitamin' sebagaimana yang dibekalkan oleh klinik-klinik dan hospital kerajaan.

 Jika korang mempunyai bajet sendiri untuk vitamin pilihan anda, tidak salah untuk korang mencuba

Set Ibu Hamil Shaklee. 

 Apa yang terkandung dalam Set Ibu Hamil Shaklee?

 Set Ibu Hamil Shaklee ada 2 kategori :

●Set Ibu Hamil Trimester 1
● Set Ibu Hamil Trimester 2 dan 3.

 Set Ibu Hamil Trimester 1 

  • BComplex (dengan asid folik) 
  • Vitalea (Multivitamin dengan zat besi) 
  • Vita C(Vitamin untuk mengurangkan risiko demam dan selsema semasa hamil) 
  • Ostematrix(Kalsium untuk menguatkan tulang Korang bagi persediaan sebelum dan selepas kelahiran) 


Set Ibu Hamil Trimester 2 dan 3

  • BComplex (dengan asid folik) 
  • Vitalea (Multivitamin dengan zat besi) 
  • Vita C(Vitamin untuk mengurangkan risiko demam dan selsema semasa hamil) 
  • Ostematrix (Kalsium untuk menguatkan tulang korang bagi persediaan sebelum dan selepas kelahiran)
  • Omega Guard(Minyak ikan yang mengandungi DHA dan EPA. Bagus utk otak bayi) 


Add On

  •  ESP (Untuk kecantikan kulit semasa hamil serta kulit bayi yang sihat dan membekalkan tenaga tambahan) 




ANDA ADALAH APA YANG ANDA MAKAN.
BEGITU JUGA DENGAN ANAK ANDA.

 Jika korang mengamalkan pemakanan sihat yang mencukupi keperluan nutrisi korang ketika hamil, itu adalah lebih baik.

Set ini hanya membantu Korang melengkapkan pengambilan nutrisi Korang ketika hamil

 Namanya pun makanan tambahan kan?

 Semoga Korang mendapat yang terbaik sepanjang kehamilan Korang


NAK ORDER?
WHATPPS JAN UTK HARGA ISTIMEWA!


BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...