:: Mereka2 Yang CooL !!::

Tuesday, August 26, 2014

Cara diet yg paling senang.... AIR MASAK/AIR MINERAL





Berikut 8 sebab yang ingin saya kongsikan kepada anda semua tentang kebaikan minum air putih.

1. Menguruskan badan

Khabar gembira buat para wanita yang tengah berdiet. Air putih tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita.

2. Meningkatkan kesuburan

Air putih dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa.

3. Melancarkan sistem pencernaan

Minum air putih dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien.

4. Melambatkan proses pertumbuhan zat yang menyebabkan kanser

Air putih bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.

5. Perawatan kecantikan

Kekurangan pengambilan air putih menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkerut.

6. Tubuh lebih segar dan sihat

Khasiat air putih bukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.

7. Menyihatkan jantung

Air putih juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air putih.

8. Ubat kepada penyakit strok

Air putih tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.

AIR kosong PENAWAR pelbagai jenis PENYAKIT

Kajian para sainstis mendapati  amalan minum air sebaik bangun dari tidur setiap pagi mempunyai manfaat. Japanese Medical Society, misalnya berjaya membuktikan dalam kes-kes tertentu. Amalan ini mampu memulihkan penyakit termasuk yang serius.

Diantara penyakit yang termasuk dalam penyelidikan persatuan di Negara matahari terbit ini ialah sakit kepala, sakit-sakit badan, system jantung, arthristis, degupan jantung yang pantas, epilepsy, lemak berlebihan, bronchitis, tibi, meningitis, buah pinggang, dan jangkitan pada air kencing.

Bagaimanapun, amalan minum air  kosong sebaik jaga dari tidur ini perlu menigkatkan beberapa peraturan untuk memastikan keberkesanannya.

1.   Minum empat gelas air (160ml) sebaik jaga dari tidur setiap pagi dan sebelum menggosok gigi.
2.   Berus gigi dan bersihkan mulut tetapi jangan makan dan minum apa-apa selama untuk 45 minit.
3.   Selepas 45 minit anda boleh makan dan minum seperti biasa.
4.   Selepas 15 minit mengambil sarapan , makan tengahari dan makan malam jangan makan atau minum untuk tempoh dua jam.
5.   Bagi pesakit yang lanjut usia dan yang tidak larat minum empat gelas air sekali gus di peringkat permulaan kaedah rawatan ini dengan meminum air secara berperingkat sehingga mampu mencapai empat gelas sehari.
6.   Kaedah rawatan dipercayai mampu merawat pelbagai penyakit dalam tempoh tertentu.
•   Tekanan darah tinggi 30 hari.
•   Gastrik 10 hari
•   Diabetis 30 hari
•   Sembelit 10 hari
•   Kanser 18 hari
•   Tibi 90 hari

7.   Pesakit arthritis hanya perlu mengikut rawatan tersebut untuk tiga hari. Rawatan
Ini tidak mempunyai sebarang kesan sampingan kecuali di peringkat awal pesakit mungkin kerap buang air kecil.

•   Demikian, berusahalah tidur lena. Jangan tidur pada lewat malam.
Sumber:Kem Pembangunan Kekeluargaan Wanita.



Kandungan air dalam tubuh yang mencapai 90% berfungsi dalam proses pencernaan, penyerapan, makanan, kitaran, menghasilkan air liur, pemicu nutrisi tubuh, serta menjaga suhu badan.
Apabila otot berasa sakit dan penat, ia menandakan cecair dalam tubuh kita tidak seimbang. Oleh sebab itu, disarankan untuk minum lebih banyak air sebelum dan ketika bersukan bagi menggantikan cecair yang hilang melalui perpeluhan.
Air juga berfungsi dan mampu mengawal kalori, ia dapat mengurangkan pengumpulan lemak berlebihan di dalam badan. Sayur-sayuran, sup, gandum dan kekacang antara makanan yang mengandungi banyak air serta mengalami penyerapan yang perlahan. Ini menyebabkan kita mudah berasa kenyang dan ia mengurangkan pertambahan kalori.
“Sampah” utama dalam tubuh adalah ‘nitrogen urea’ yang larut dalam air, kemudian disaring oleh ginjal dan dibuang melalui air kencing. Ginjal akan bekerja dengan air sekiranya air dalam tubuh seimbang. Tubuh yang cukup air menghasilkan air kencing yang berwarna terang, tidak berbau dan mengalir lancar.
Air juga berfungsi menjaga proses pencernaan. Sekiranya air di dalam tubuh kurang, usus besar akan menyerap kembali cecair dari kotoran. Keadaan ini akan menyebabkan berlakunya sembelit atau sukar buang air besar kerana terlalu kering.
Itulah khasiat dan kebaikan air putih ini atau lebih di kenali air masak atau air kosong. Tapi jangan lupa pula, jika minum air terlalu banyak juga bileh menyebabkan keracunan air dengan cepat. Keracunan air terjadi apabila air mengurangkan tahap ‘sodium’ di dalam saluran darah dan menyebabkan ketidakseimbangan air dalam otak.

SEBAB PERLU MINUM AIR MASAK

Air tidak dinafikan merupakan sebatian kimia yang paling penting di atas muka bumi. Ia merupakan tunjang kepada kehidupan dan tidak keterlaluan jika kita menyebut, “jika tiada air, maka tiadalah kehidupan”. Ia juga merupakan faktor utama mengapa bumi terpilih di antara planet-planet yang lain sebagai kediaman mutlak untuk semua jenis hidupan, memandangkan bumi adalah antara planet yang terlembab dan kaya dengan air. 70.9% permukaan bumi adalah air.

Sejarah juga telah menunjukkan, terbentuknya tamadun-tamadun besar adalah disebabkan oleh air. Wujudnya tamadun Mesapotamia adalah disebabkan wujudnya Sungai Tigris, manakala hidupnya tamadun Mesir kuno adalah disebabkan hidupnya Sungai Nil yang sentiasa mengalir sepanjang tahun tanpa henti. Ia merupakan asas keperluan nombor satu manusia! Kita mungkin boleh hidup selama sebulan tanpa makanan, tetapi tanpa air, kita mungkin akan mati tak sampai seminggu!

Pemilihan air juga adalah penting untuk memastikan kita mendapat 100% manfaat daripadanya. Menyuruh seseorang itu untuk minum air bukan bererti seseorang itu perlu minum teh tarik, kopi tarik, atau segala jenis minuman yang manis-manis. Tetapi seeloknya, dapatkan air yang nampak lebih asli seperti air, nampak rupa fizikalnya seperti air, dan rasanya juga seperti air. Air apakah itu? Tentulah ianya “Air Masak” atau sesetengah memanggilnya “Air Kosong”.

Terdapat beberapa sebab mengapa anda harus minum air kosong dengan secukupnya.

1. 60% badan manusia adalah air
Manusia memerlukan sekurang-kurangnya 3 liter air setiap hari. Air amat penting untuk tubuh kerana tekanan darah akan lebih konsisten sekaligus membuatkan jantung berfungsi dengan lebih konsisten. Air juga berfungsi untuk membawa keluar semua toksin/kekotoran yang terhasil dalam tubuh manusia (dikeluarkan menerusi peluh dan air kencing).

2. Sifar Kalori
Tiada sebab untuk anda tidak mahu minum air masak kerana ia langsung tidak mengandungi sebarang kalori.

3. Sumber Alkaline termurah
Kebanyakkan makanan yang diambil seperti nasi, kentang, manisan, makanan yang berlemak, dan protein adalah bersifat acidic. Kehadiran air masak yang bersifat sedikit alkaline semestinya akan meneutralkan kembali pH makanan yang diambil.

4. Memantapkan metabolisma
Mengambil air masak selepas makan membantu melancarkan lagi sistem penghadaman, sekaligus meningkatkan proses pembebasan tenaga.

5. Pelarut nutrien
Vitamin larut air seperti B kompleks dan Vitamin C memerlukan air sebagai pelarut. Air juga merupakan medium utama yang membawa semua nutrien seperti ini ke seluruh anggota badan yang memerlukan.

6. Mengurangkan risiko penyakit jantung
Satu kajian selama enam tahun pada tahun 2002 oleh American Journal of Epidemiology mendapati mereka yang minum lebih daripada 5 gelas air sehari adalah 41% kurang berisiko meninggal dunia akibat serangan jantung.

7. Mengurangkan risiko kanser
Pengambilan jumlah air yang mencukupi juga telah menunjukkan mampu untuk mengurangkan risiko kanser usus sebanyak 45% dan risiko kanser pundi kencing sebanyak 50%. Ia juga berpotensi untuk mengurangkan risiko kanser payudara.

8. Melembutkan kulit secara semulajadi
Air amat penting dalam membantu sel-sel badan menjadi segah. Ini tidak terkecuali sel kulit manusia yang semestinya memerlukan lemak dan air yang mencukupi untuk kelihatan lembab dan tidak kering.

9. Menyeimbangkan suhu badan
Suhu badan manusia boleh diseimbangkan dengan pengambilan air masak yang mencukupi. Mereka yang kurang minum air terutamanya air masak semestinya kelihatan kurang bermaya dan tubuh badan akan berasa sedikit panas. Anda boleh rasai sendiri gejala-gejala ini pada sebelah petang ketika berpuasa. Ini adalah disebabkan badan anda kekurangan air.

10. Mencegah keletihan dan pening kepala

Sememangnya terdapat banyak sebab mengapa seseorang itu cepat letih atau pening kepala. Namun, jangan anda tak tahu kekurangan air dalam badan juga (dehydration) merupakan faktor utama mengapa seseorang itu pening kepala atau keletihan. 
Sekiranya anda pening kepala dan berjumpa doktor, soalan pertama yang doktor akan ajukan pada anda ialah, 

“Hari ini ada minum air masak tak? Berapa kali??”


Notakaki: JOm amalkan air masak/ air mineral. cara tu saja kita boleh detoxkan diri kita. :)

Nak kurus!!!

target:
10kg dah berjaya dicapai.

lagi 5kg...
lagi 10 kg....
lagi 15kg.....
lagi 20 kg......

Caiyok Marjan!!
20kg lagi.. ke berat ideal!!!

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Monday, August 25, 2014

Takdir ALLAH Mengatasi segalanya



Adakalanya, 
Sesuatu itu lebih baik untuk kita lepas dan lupakan.  
Bukan kerana ego tidak mahu mempertahankan, 
 Tapi kerana hati sudah tidak lagi mampu bertahan. 
 Walau Segala apa yg kita mahukan, sedarlah semuanya milik dan perancangan Tuhan.. 

 Terima pilihan Allah dengan redha. 
Kerana kita tidak tahu hikmahnya. 
Boleh jadi kesulitan itu baik daripada kemudahan..

 :')



Orang kata, 
selalunya yang pernah disakiti itu akan menjadi seorang yang lebih kuat. 
Antara semalam dan hari esok, kita punya pilihan untuk membesarkan yang mana satu. 
Jika kenangan yang lebih banyak diputar, kita sedang memilih untuk lemah dan kaku. 
Tapi jika hari esok yang lebih banyak diberi sinar, kita sedang memilih untuk melangkah lebih laju dan maju. 

Hidup ini singkat. 

Pilihlah untuk senyum.



Alhamdulillah,
Masih Kuat dan akan terus kuat.


BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Sunday, August 24, 2014

Kenapa Wanita Tidak Subur???

WANITA yang bukan sahaja cantik, comel, berbudi bahasa bahkan subur pasti akan menjadi igauan dan impian setiap lelaki.

Tiada yang lebih dibanggakan seorang suami daripada ini semua, terutama bab ‘subur’ itu.

Sebagai wanita pula, anda patut tahu apakah faktor yang menyebabkan seseorang itu tidak subur dan sukar hamil. Agar sedikit sebanyak anda boleh mendapat idea daripadanya untuk langkah seterusnya kelak.

Berikut lima faktor kenapa wanita tidak subur: 

Ovulasi 
Mengungguli senarai faktor kenapa wanita tidak subur adalah tiadanya ovulasi atau kekurangan ovulasi. Dalam erti yang mudah – pengeluaran telur daripada ovari adalah rendah atau tiada langsung. Penyebab biasa masalah ini ialah, PCOS atau penyakit polisistik ovari.

Berat badan 
Wanita yang terlalu berat atau terlalu kurus juga dikenalpasti sebagai faktor sukar hamil. Jadi langkah terbaik adalah dengan mendapatkan berat badan unggul.

Usia 
Umur sekitar 35 tahun ke atas adalah masa yang dianggap sebagai berkurangnya kesuburan wanita secara alamai. Hamil selepas 45 tahun adalah amat jarang berlaku walaupun tidaklah mustahil.

Masalah Di Tiub Fallopia 
Ketidakbolehan tiub falopia membawa telur ke ke uterus daripada ovari juga menjadi punca. Mungkin sisebabkan tisu berparut atau jangkitan terdahulu atau endometrisis.

Masalah- Masalah Lain 
Ini termasuklah pertumbuhan fibroid, tumor, masalah serviks dan bentuk uterine tidak tetap. Walaubagaimanapun, masalah-masalah ini agak jarang terjadi kepada wanita normal. bannerA468x60

Kepada pembaca wanita, jangalah berputus asa.
Usaha dahulu sebelum menyerah pada takdir. Jika masalah ovulasi, perubatan kita pada masa kini sudah mempunyai penyelesainnya.
Jangan bimbang..
Apa yang paling penting, jangan berasa malu atau segan mengakui kelemahan diri.
Atasi perasaan seperti itu dan beranikan diri untuk berjumpa dengan pakar perubatan.
Perbincangan dengan suami dalam hal ini amat dituntut dan di sinilah letaknya persefahaman yang dijanjikan sewaktu bercinta dahulu.

Artikel dari : 5 Faktor Kenapa Wanita Tidak Subur - Julmazli Dot Com


APA YANG SHAKLEE BOLEH BANTU DENGAN SUPPLEMENT?




Macammana GLA COMPLEX boleh pertingkatkan peluang untuk hamil?

Ramai pasangan samada yang baru berumahtangga, atau dah lama berumahtangga tanpa cahayamata, tercari2 tips cepat hamil.

Sejak GLA Complex dikatakan salah satu cara cepat hamil, ramai yang mencari2 tips cepat hamil dengan GLA Complex.

Tapi  Bagaimana GLA Complex membantu anda untuk cepat hamil? 
  • GLA (gamma linolenic acid) menurunkan kolesterol dan ia membantu melegakan sindrom pra haid (PMS) seperti senggugut, dan membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan. 
  • Ia juga membantu dalam melegakan kesakitan dan kekejangan kerana GLA ditukarkan kepada prostagdalin E1.  
Bagaimana GLA Complex membantu dalam PMS (senggugut)?
  •  Ini kerana, apabila seseorang mengalami senggugut, ia melibatkan kekejangan pada otot dalam rahim dan sekitarnya. 
  • Menurut kajina, keadaan ini berlaku apabila tubuh seseorang kekurangan GLA (gamma linolenic acid) itu tadi. 
  • Jadi sebagai memenuhi GLA yang kurang tadi, pengambilan GLA complex adalah perlu. 
  •  Bagaimana GLA Complex membantu untuk cepat hamil? 
  • GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. 
  • Perasan tak sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. 
  • NAmun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. 
  • Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum.
  • Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. 
  • Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada can sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5 ^__^ 
  • Jadi, puan2 yang masih belum dikurniakan rezekia anak, cuba periksa cecair serviks anda.
  •  Jadi, penting ya puan2 untuk mengenali ‘cecair kesuburan’ kita ni.
  •  Bagaimana pula kalau dah subur, adakah akan terlebih subur bila ambil GLA complex? 
  • Jawapannya tidak, GLA complex membantu mereka yang kurang subur, tapi kalau dah subur tu takdelah sampai sebulan 2-3 kali bertelur 
 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


TESTIMONI GLA COMPLEX










YANG ADA MASALAH PERIOD TAK TETAP/TAK REGULAR,JAN SARANKAN KORANG AMALKAN GLA SEHINGGA PERIOD KORANG KEMBALI NORMAL.
JANGAN TERLAMPAU AMBIK UBAT UTK PERIOD TAU! 
TERLALU BYK DRUGS!



NAK ORDER, BOLEH HUBUNGI SAYA



BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Friday, August 22, 2014

Kenapa ALLAH Temukan Kita Dengan Orang Yang Salah?



buat kawan2 Jan,
Special just for u.

Jangan sedih2 ya.
Syukurlah kalau Allah tak Jodohkan kita dengan orang yang bukan Jodoh kita.
Kena bersyukur.
Syukur lah Allah dah bg "hint" kat kita yg dia bukan utk kita.
Allah mungkin nak kita belajar sesuatu sepanjang bersama dia.
sama ada kita bahagia atau tidak
sama ada dia hargai kita atau tidak.

bersyukur lah.

**********************************************

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja…

 tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan…

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta,
fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita.
Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..




Pilihan di tangan kita,
Beri peluang kedua,ketiga,keempat
atau
Maafkan, lepaskan semuanya,beri peluang pd diri sendiri mencari bahagia lain.
PILIHLAH.
:)




NotaKaki:
kalau taksuka,jgn kita kutuk & cakap belakang ttg pasangan kita.
Jaga Aib diri sendiri, Jaga Aib pasangan.
Jangan pernah bezakan Pasangan dengan orang sekeliling kita,
Dan yg paling penting, Niat.
Jika takde niat nak berumahtangga,Jangan buat pasangan kita berharap.
Sekian

:)




BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Monday, August 18, 2014

Jus buah-buahan dan sayur-sayuran merawat penyakit dan sesuai utk diet???


Sepanjang diet kurangkan nasi ni, Jan amalkan minum Jus buah-buahan dan Sayur-sayuran.
memang sangat kenyang.
Tapi, Jus ni korang Jangan tambah air dan gula macam kat kedai tauuuuu!
buat Pure2.

Tapi!
Jangan tapis atau buang hampas hasil kisaran buahan dan sayuran kita td tu.
Sebabnya kat situ adanya Nutrisi dan serat yang kaya dengan vitamin

Ada yang kata leceh nak makan buah dan sayuran mentah ni.
Tak suka lah makan sayur. Sayur Mentah lagi lah.
Apa kata korang buat Jus?
Yes Jus!
Yummy! sangat sedap!

Apa Fungsi Jus Buah-buahan dan Sayur-sayuran ya????
haaaaa!
jom kita story2.


RASULULLAH S.A.W bersabda:

“Bahawasanya Allah telah menurunkan penyakit dan ubat serta dijadikan kepada setiap penyakit ada ubatnya, berubatlah tetapi jangan berubat dengan benda-benda yang haram.”
(Hadis Riwayat Abu Daud) 

Jus antara kaedah perubatan paling baik kerana ia berbentuk cecair dan organ dalaman tidak perlu bekerja keras untuk menyerap zat-zat diperlukan badan, berbanding tablet.

Selain itu, jus juga mengandungi khasiat yang padat, membantu mengurangkan berat badan dan membantu merawat penyakit-penyakit kronik seperti sakit jantung, hati, dan buah pinggang,

 Jus disarankan kerana mengandungi enam keperluan utama badan iaitu karbohidrat, protein, lemak, vitamin dan zat galian serta air.

 Memakan buahan dan syuran segar, sama ada dimakan mentah atau dibuat jus ternyata berkhasiat kepada badan selain dapat membantu menyembuhkan beberapa penyakit atau gejala kesihatan yang lain.

 Tetapi tahukah anda terdapat kombinasi-kombinasi buah dan sayur yang sesuai untuk merawat masalah kesihatan yang anda hadapi?

Lobak Merah +Epal Hijau+Pear+Mangga 
Membuang toksik, menurunkan tekanan darah tinggi dan melawan pengoksidaan

Pear+ Pisang 
Mengawal kandungan gula dalam badan

Nenas+Epal Hijau+ Tembikai 
Membuang garam berlebihan, menyihatkan pundi kencing dan ginjal.

 Epal Hijau + Timun + Saderi 
Mencegah kanser, mengurangkan kandungan kolesterol, dan mengurangkan sakit perut serta sakit kepala.

Peria katak+ Epal Hijau + Susu 
Menghindari nafas berbau dan berfungsi menurunkan panas dalam badan.

Oren + Halia+ Timun 
Melembapkan kulit juga mengurangkan panas dalam badan.


EHSAN ENCIK GOOGLE







Yang biasa jan buat,

Peria Katak + Apple Hijau + Timun btg + Saderi


Peria katak 


  • Peria katak (bitter gourd atau bitter melon) adalah sayuran tropika yang pahit rasanya 
  • Peria katak mempunyai banyak khasiat, bukan sahaja dari segi pemakanan tetapi juga dari segi kesihatan. 
  • Oleh itu, bagi sesiapa yang mementingkan kesihatan badan, eloklah selalu amalkan minum jus peria katak ini, sama ada jus peria katak sahaja atau dicampur dengan jus sayuran atau buah-buahan lain yang juga berkhasiat. 
 Khasiat Pemakanan Peria Katak
* Kandungan kalori yang rendah
* Mengandungi vitamin B1, B2, B3, C, magnesium, asid folik, zink, fosforus, manganese, fiber yang sangat tinggi.
* Kaya dengan zat besi.
* Kandungan beta-karotenenya 2 kali ganda daripada yang terdapat dalam brokoli, kalsiumnya 2 kali ganda daripada bayam, potasssiumnya 2 kali ganda daripada pisang.

Khasiat Kesihatan Peria Katak 

  • Merawat darah tidak sihat, seperti darah bertoksin, dengan mencampurkan jus peria katak dengan sedikit jus limau. 
  • Penyakit taun – Peringkat awal taun boleh dirawat dengan campuran jus daun peria katak dengan jus bawang merah dan jus limau. 
  • Penyakit kencing manis – Peria katak mengandungi sebatian hypoglycemic (dikenali sebagai insulin tumbuhan) yang boleh menurunkan paras gula dalam darah dan air kencing dengan berkesan. 
  • Tenaga – Selalu minum jus peria katak dapat menambah tenaga dan stamina, di samping mengurangkan masalah tidur yang sering terganggu. 
  • Masalah mata – Kandungan beta-karotenenya yang tinggi dapat membantu memperbaiki penglihatan mata. 
  • Membersih dan memperbaiki masalah hati (hepa) yang disebabkan oleh pengambilan alkohol berlebihan. 
  • Meningkatkan sistem imun dan ketahanan badan terhadap jangkitan penyakit. 
  • Penyakit Buasir – Buasir boleh dirawat dengan mencampurkan jus daun peria katak dengan buttermilk dan diminum semasa perut kosong pada awal pagi. Bedak sejuk (paste) yang diperbuat daripada akar pokok peria katak pula boleh dibubuh pada buasir supaya lukanya cepat sembuh, 
  • Psoriasis – Selalu minum jus peria katak dapat mengurangkan psoriasis dan penyakit fungus yang lain, seperti kurap, fungus pada kaki ahli sukan, dan lain-lain. 
  • Penyakit gangguan pernafasan – Campurkan jus peria katak dengan madu. Jika diminum setiap hari ia dapat merawat penyakit seperti asthma dan penyakit paru-paru yang lain. 
  • Toxemia ialah pembersihan darah yang kotor daripada toksin. 
  • Mengubat jaundice. 

sumber Encik Google

Jus Apple dan Peria 
(Ni yg biasa Jan buat. Sedap!)


Perhatian: Wanita hamil tidak digalakkan minum jus peria katak terlalu kerap atau terlalu banyak kerana ia boleh merangsang pengecutan di uterus yang akan menyebabkan kelahiran bayi pra-matang.



SADERI

suka makan saderi dlm sup.Yummy !!! (tetiba terbau sup sedapnya).

Daun saderi mempunyai kandungan vitamin A yang sgt tinggi dan batang saderi adalah sumber terbaik bagi vitamin B1,B2, B6 dan vitamin C dan kaya kalium, asid folik, magnesium, besi, fosforus, natrium dan asid amino.
 Saderi sentiasa dikaitkan dengan menurunkan tekanan darah.
Apabila digabungkan dengan jus yg lain (buah dan sbgnya), ia menyediakan formula berbeza yang membantu antara satu sama lain.
Berdasarkan kajian yg telah dijalankan, saderi mungkin berkesan dalam memerangi kanser.

Jan suka add saderi dalam jus buahan dan sayuran jan.


ehsan Encik Google

 Terdapat beberapa khasiat jus saderi 

 Keasidan : 
  • Mineral penting yang terdapat dlm jus saderi ini adalah ianya berkesan untuk mengimbangi pH darah dlm badan dan meneutralkan keasidan.  

Atlet: 
  • Jus saderi bertindak sebagai tonik sempurna selepas senaman kerana ia menggantikan kehilangan elektrolit dan rehydrates badan yang kaya dengan mineral. 

Kanser: 
  • Saderi mengandungi sekurang-kurangnya lapan keluarga sebatian anti-kanser. 
  • Antaranya ialah acetylenics yang dpt menghentikan pertumbuhan sel-sel tumor. 
  • Asid fenolik pula dlm menghalang tindakan prostaglandin yang menggalakkan pertumbuhan sel-sel tumor. 
  • Manakala coumarins pula dapat membantu menghalang radikal bebas daripada merosakkan sel-sel. 

Kolesterol: 
  • Jus Saderi jug terbukti berkesan untuk merendahkan kada kolesterol. 
Kanser kolon dan perut:
  • Coumarins fitokimia menghalang pembentukan dan pertumbuhan kanser kolon dan perut.
Sembelit: 
  • Kesan julap semulajadi saderi dpt membantu untuk melegakan sembelit. 
  • Ia juga membantu untuk merehatkan saraf yang telah bekerja terlalu keras oleh julap buatan manusia. 
Penyejukan: 
  • Semasa cuaca kering dan panas, minum segelas jus saderi dua atau tiga kali sehari, antara waktu makan. 
  • Ia membantu untuk menormalkan suhu badan. 
Diuretik: 
  • Kalium dan natrium dalam jus saderi membantu untuk mengawal bendalir badan dan merangsang pengeluaran air kencing, menjadikannya bantuan penting untuk membersihkan cecair badan yang berlebihan. 
Keradangan: 
  • Polyacetylene dalam saderi merupakan 'relief' yang menakjubkan untuk semua keradangan seperti artritis reumatoid, osteoartritis, gout asma dan bronkitis.
Fungsi buah pinggang: 
  • Saderi menggalakkan fungsi buah pinggang yang sihat dan normal dengan membantu penyingkiran toksin daripada badan. 
  • Dlm masa yg sama ia juga dapat menghapuskan toksin dan juga menghalang pembentukan batu karang. 
Tekanan darah yang lebih rendah: 
  • Dengan meminum jus saderi setiap hari selama seminggu ia dpt membantu merendahkan tekanan darah. S
  • ebatian A dipanggil phtalides membantu merehat otot di sekeliling arteri, mengembangkan saluran dan membenarkan darah mengalir biasanya. 
Sistem Saraf: 
  • Mineral organik alkali dalam jus saderi mempunyai kesan menenangkan sistem saraf. 
  • It's good for those suffer with Insomnia. 
Penurunan berat badan: 
  • Minum jus saderi dengan kerap setiap hari dan ia membantu membendung keinginan anda untuk gula-gula dan juga makan dengan banyak. 


 So apa lagi, cepat-cepat pergi pasar cari saderi.
Banyak khasiatnye..











Jan guna Blender Jus yg ni.
Tapi kakak lah yg beli.hehehe 
guna yg ni senang.
sbb senyap je bunyi dia.
nak dapatkan jus yg bagus, korang jgn letak air langsung.
gula pun jangan.
biar pure buahan dan sayuran. baru lah sedap.






Selamat Mencuba!!!!


BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Korang Hantu Buah-buahan???????



 Makan buah-buahan semasa perut kosong??? 

 Ini akan membuka mata anda!
Baca ke akhir dan kemudian share kepada kawan2 anda.

 Saya lakukan!

Dr Stephen Mak merawat pesakit kanser terminal dengan cara "un-ortodoks" dan ramai pesakit pulih.
Sebelum ini dia menggunakan tenaga solar untuk membersihkan penyakit pesakitnya.
Beliau percaya pada penyembuhan semulajadi dalam badan terhadap penyakit.

Lihat artikel beliau di bawah.

Terima kasih kerana e-mel pasal buah-buahan dan jus.
Ia adalah salah satu strategi untuk menyembuhkan kanser.
Sehingga akhir2 ini, kadar kejayaan saya dalam menyembuhkan kanser adalah kira-kira 80%.
Pesakit kanser tidak patut meninggal dunia.
Penawar untuk kanser sudah dijumpai.
Ia terpulang samada anda percaya atau tidak.
Saya berasa amat terkilan untuk beratus-ratus pesakit kanser yang mati di bawah rawatan konvensional. - Dr Stephen Mak

MAKAN BUAH 

Kita semua berfikir makan buah-buahan bermakna hanya membeli buah-buahan, memotong dan hanya hulur ke dalam mulut kita.
Ia tidak semudah yang anda fikirkan.
 Ia adalah penting untuk mengetahui bagaimana dan  "bila " harus makan.
Apakah cara yang betul makan buah-buahan?

IA BERMAKNA TIDAK MAKAN BUAH SELEPAS MAKAN! 

BUAH harus dimakan ATAS PERUT KOSONG

Jika anda makan buah-buahan seperti itu, ia akan memainkan peranan utama untuk menyahtoksik sistem anda, membekalkan anda dengan banyak tenaga untuk penurunan berat badan dan aktiviti kehidupan yang lain.

 BUAH ADALAH MAKANAN PALING PENTING. 

Katakan anda makan dua keping roti dan kemudian sepotong buah-buahan.
Kepingan buah-buahan sudah bersedia untuk pergi lurus melalui perut ke dalam usus, tetapi ia dihalang daripada berbuat demikian.
Sementara itu seluruh pemakanan tadi merosak dan menapai dan bertukar kepada asid.
Ketika buah bersentuhan dengan makanan di dalam perut dan jus hadam, jisim keseluruhan makanan mula merosak.

 Oleh itu, sila makan buah-buahan anda pada perut kosong   atau sebelum makan anda!

Anda telah mendengar orang mengadu setiap kali saya makan tembikai saya sendawa, apabila saya makan durian perut saya kembung atas, apabila saya makan pisang saya rasa seperti berjalan ke tandas, dan lain-lain, benar-benar semua ini tidak akan timbul jika anda makan buah-buahan pada perut kosong.

Buah-buahan bercampur dengan makanan lain yang merosak dan menghasilkan gas dan dengan itu anda akan berasap!

Keputihan rambut, botak, cetusan saraf dan lingkaran hitam di bawah mata ----> semua ini *TIDAK* akan berlaku jika anda mengambil buah-buahan ketika perut kosong.

Tidak ada perkara buah-buahan, seperti oren dan lemon adalah berasid, kerana semua buah-buahan menjadi alkali dalam badan, menurut Dr Herbert Shelton yang membuat kajian mengenai perkara ini.

Jika anda telah menguasai cara yang betul untuk makan buah-buahan, anda mempunyai rahsia kecantikan, umur panjang, kesihatan, tenaga, kebahagiaan dan berat badan normal.

Apabila anda perlu minum jus buah-buahan - minum jus buah *sahaja*, BUKAN dari tin.

Jangan sekali minum jus yang telah dipanaskan.
Jangan makan buah-buahan yang dimasak kerana anda tidak mendapat nutrien sama sekali.

Anda hanya dapat merasa.

Memasak memusnahkan semua vitamin.
Tetapi makan buah-buahan keseluruhan adalah lebih baik daripada minum jus.
 Jika anda perlu minum jus, minum perlahan-lahan, kerana anda mesti biarkan ia bercampur dengan air liur anda sebelum menelannya.
Anda boleh puasa atas buah 3 hari untuk membersihkan badan anda.
Hanya makan buah-buahan dan minum jus buah-buahan di seluruh 3 hari dan anda akan terkejut apabila rakan-rakan anda memberitahu anda bagaimana berseri anda kelihatan!

 KIWI: 

  • Kecik tetapi besar. 
  • Ini adalah sumber yang baik kalium, magnesium, vitamin E & serat. 
  • Kandungan vitamin C adalah dua kali ganda daripada oren. 


APPLE: 

  • Satu epal sehari menjauhkan doktor dari kita? 
  • Walaupun epal mempunyai kandungan vitamin C yang rendah, ia mempunyai antioksidan flavonoid &  yang meningkatkan aktiviti vitamin C dengan itu membantu untuk mengurangkan risiko kanser kolon, serangan jantung & strok. 


STRAWBERRY: 

  • Buah pelindung. Strawberi mempunyai jumlah kuasa antioksidan yang tertinggi di kalangan buah-buahan utama & melindungi tubuh daripada penyebab kanser, saluran darah tersumbat-radikal bebas. 


OREN:

  • perubatan termanis. 
  • Mengambil 2-4 oren sehari boleh membantu menjauh selsema, kolesterol, mencegah & membubarkan batu karang dan juga mengurangkan risiko kanser kolon. 


 SemanGKa: 

  • Penghilang dahaga tersejuk. 
  • Terdiri daripada 92% air, ia juga penuh dengan dos gergasi glutation, yang membantu meningkatkan sistem imun kita. 
  • Ia juga merupakan sumber utama lycopene oksidan melawan kanser. 
  • Nutrien lain yang terdapat dalam tembikai adalah vitamin C & Kalium. 


JAMBU & Pokok Betik: 

  • anugerah Top untuk vitamin C. 
  • Mereka adalah pemenang jelas untuk kandungan vitamin C yang tinggi .
  •  Jambu Batu ini juga kaya dengan serat, yang membantu mengelakkan sembelit. 
  • Betik kaya dengan karotena, ini adalah baik untuk mata anda. 


********************************************************************

Minum air sejuk selepas makan = Kanser! 

Anda boleh percaya ini?

Bagi mereka yang suka minum air sejuk, fakta ini sangat bermakna buat anda.
Ia adalah baik untuk mempunyai cawan minuman sejuk selepas makan.

Walaubagaimanapun, air sejuk akan melikatkan minyak yang kita makan bersama hidangan.
Ia akan memperlahankan penghadaman kita.
Apabila ini 'enapcemar' bertindak balas dengan asid, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal.
Ia akan memperlahankan penghadaman kita.
Sangat tidak lama lagi, ini akan bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada kanser.

Ia adalah lebih bijak untuk minum sup panas atau air suam selepas makan.

Nota penting tentang serangan jantung 

 Serangan jantung PROSEDUR ': (INI BUKAN jenaka!)

Wanita perlu tahu yang petanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri.

Awasi jika terasa sakit yang menyesakkan pada dada kiri.
Anda boleh tidak pernah merasa sakit dada semasa terkena serangan jantung.
Loya dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa.
Enam puluh peratus daripada orang-orang yang mempunyai serangan jantung adalah ketika sedang tidur dan tidak boleh bangun.
Sakit pada dagu boleh menyedar kamu dari tidur yang lena.

Mari kita berhati-hati dan sedar.
Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup insha Allah.

PAKAR SAKIT JANTUNG berkata:

jika semua orang yang mendapat mail ini menghantar kepada 10 orang, anda boleh yakin bahawa kami akan menyelamatkan sekurang-kurangnya satu nyawa.


CRDT: COPY FROM ENCIK FACEBOOK 
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Sunday, August 17, 2014

HEALTHY JUICES (PART 1 ENGLISH)



Carrot + Ginger + Apple 
Boost and cleanse our system. 

 Apple + Cucumber + Celery 
 Prevent cancer, reduce cholesterol, and eliminate stomach upset and headache. 

 Tomato + Carrot + Apple 
 Improve skin complexion and eliminate bad breath. 

 Bitter gourd + Apple + Milk 
 Avoid bad breath and reduce internal body heat. 

 Orange + Ginger + Cucumber 
 Improve Skin texture and moisture and reduce body heat. 

 Pineapple + Apple + Watermelon 
 To dispel excess salts, nourishes the bladder and kidney. 

 Apple + Cucumber + Kiwi 
 To improve skin complexion. 

 Pear & Banana 
 regulates sugar content. 

 Carrot + Apple + Pear + Mango 
 Clear body heat, counteracts toxicity, decreased blood pressure and fight oxidization . 

 Honeydew + Grape + Watermelon + Milk 
 Rich in vitamin C + Vitamin B2 that increase cell activity and str engthen body immunity. 

 Papaya + Pineapple + Milk
 Rich in vitamin C, E, Iron. Improve skin complexion and metabolism. 

 Banana + Pineapple + Milk 
 Rich in vitamin with nutritious and prevent constipation 

 Don't Forget To share
And Follow me!

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

TIPS DIET : KEBAIKAN MINUM GREEN TEA




Korang suka minum teh tak???
mesti suka kan?

apa kata hari ni korang tukar kepada Green Tea?
oppssss! No gula,
Nak letak madu pun boleh. Tapi sikit je lah.
Letak Lemon boleh.

Ramai yg kata green tea tak sedap.
sebab pahit.
cer korang try dulu.

Jom kita cek, apa kebaikan Green Tea ni?


my Green tea.
Jan guna Ahamd Tea (green Tea)


Kelebihan Teh Hijau

1. Mengurangkan Berat Badan 
  •  Teh Hijau meningkatkan metabolisma badan. 
  • Apabila metabolisma badan meningkat, badan lebih cepat 'memproses' lemak yang tersimpan dalam badan dengan lebih kerap. 
  • Polifenol yang terdapat dalam teh hijau berfungsi untuk meningkatkan oksidasi/pemprosesan lemak dan meningkatkan kadar pertukaran makanan kepada kalori. 
 2. Pesakit Diabetes 
  • Teh Hijau membantu mengawal kadar glukosa dan seterusnya mengelakkan peningkatan gula dalam darah selepas makan. 
  • Ia sekaligus mengelakkan peningkatan insulin yang mendadak dalam darah serta mengelakkan penyimpanan lemak. 
 3.Pesakit Jantung.
  •  Para saintis percaya Teh Hijau bermanfaat kepada saluran dan injap darah, saluran darah menjadi lebih stabil dan tenang untuk perubahan tekanan darah yang berubah secara tiba-tiba. 
  • Dengan ini, ia akanmengurangkan kes saluran darah tersumbat yang menyebabkan sakit jantung. 
 4. Risiko Barah Esofagus
  •  Teh Hijau dipercayai mengurangkan risiko Barah Esofagus, ia juga dipercayai membunuh sel barah tanpa merosakkan sel-sel sihat yang berdekatan dengannya. 
 5. Kolestrol 
  •  Teh Hijau mengurangkan paras kolestrol jahat dalam badan dan meningkatkan nisbah kolestrol baik berbanding kolestrol jahat dalam badan. 
 6.Alzheimer dan Parkinson 
  •  Teh Hijau dipercayai boleh mengurangkan risiko kesihatan oleh penyakit Alzheimer dan Parkinson. 
  • Kajian terhadap seekor tikus menunjukkan teh hijau melindungi sel otak dari rosak dan memperbaiki sel otak yang rosak. 
 7. Reputan pada Gigi 
  • Satu Kajian menunjukkan sejenis bahan kimia antioksida "catechin" dalam teh boleh membunuh bakteria dan virus yang menyebabkan jangkitan pada tekak, karies gigi dan masalah gigi yang lain. 
 8. Tekanan Darah.
  •  Pengambilan Teh Hijau yang kerap boleh mengurangkan risiko tekanan darah tinggi. 
 9. Tekanan Perasaan 
  •  Theanine adalah sejenis asid amino yang terdapat dalam teh. 
  • Asid amino ini bertindak untuk memberikan perasaan tenang kepada peminum teh. 
10. Antibakteria.
  •  'Catechin' dalam teh adalah sejenis antibakteria yang kuat yang dapat menyembuhkan pelbagai penyakit dari jenis influenza hingga barah. 
  • Kajian terhadap Teh Hijau menunjukkan ia mampu mengelakkan dari penularan penyakit berjangkit. 
 11.  Penjagaan Kulit
  •  Teh Hijau mampu mengurangkan kedutan dan tanda-tanda penuaan, kerana ia ada ciri-ciriantioksidan dan antiradang. 
  • Kajian terhadap manusia dan haiwan menunjukkan teh hijau mampu mengelakkan dari kerosakan dari panahan cahaya matahari. 

Green Tea yang korang boleh guna

Jan guna Ahamd tea ni. sbb tak rasa Pape. 







Cara Minum Green Tea
  • 1 tea bags tu letak dlm gelas, pastu tuang air panas, suam. (kalo nak letak ais kemudian) 
  • Rendam jgn lama2, tarik2 tali tea bag dia, ada warna teh dia kuar terus letak dlm bekas kecik yg lain. 
  • Sebabnya, 1 bag tu boleh pakai smpai 4, 5 kali smpai hilang warna n rasa. 
  • Sebabnye jugak, korang tak nak minum rasa dia yg pekat dan sgt pahit yg amat! 
  • So biar die rase light2 gitu jek. 
  • Simpan tea bag td dlm peti sejuk.Nak buat leh guna lagi. Digalakkan minum 3-5 kali sehari. Takde lah smpai cirit birit tau. 
  • Boleh minum sejuk or suam2 or panas. Letak ais pun sodap. Jan jenis x letak ais. Letak lemon & letak je dlm peti ais.nakNak minum suam2 pun boleh.



APA SHAKLEE BOLEH BANTU ?

Shaklee ada produk terbaik yang bukan sahaja mempunyai ekstrak Teh Hijau, malahan Teh Merah dan Teh Putih sekaligus.
Sangat berbaloi untuk membelinya, mudah untuk dibancuh dan membantu mengurangkan risiko barah dan mengurangkan berat badan.


CINCH ENERGY TEA MIX ini termasuk dalam Set Kurus Shaklee.

 Kenapa ye dia dimasukkan dalam Set Kurus Shaklee:
 Sebab ia boleh membekalkan tenaga kepada yang tengah dalam proses diet yang sihat untuk kurus.
Jan pun ada guna Cinch Tea nih Best!

 Jan nak kongsikan dengan kawan-kawan kebaikan CINCH ENERGY TEA MIX ini

* sebagai penggalak TENAGA semulajadi

* Ditambah dengan Taurina yang meningkatkan tenaga dan ketahanan badan

* Pilihan alternatif terbaik untuk menggantikan minuman kopi, soda atau manisan untuk mengekalkan kecergasan tubuh.

* TANPA GLUTEN , tanpa perisa, pewarna dan bahan pemanis tiruan.

 Antara ekstrak utama yang ada dalam CINCH ENERGY TEA MIX 

1) TAURINA

2)MATCHA GREEN TEA - Teh Hijau gred tertinggi dari Jepun

3)RED TEA EXTRACT 4)WHITE TEA - Teh yang menjalani pemprosesan paling minimum

5)ROOIBOS RED TEA- tumbuhan herba dari Afrika (dikenali sebagai THE MIRACLES TEA/LONG LIFE TEA)

 Tahukah kawan-kawan perbezaan Teh ini dengan teh-teh lain yang anda minum?
 sebab banyaknya ekstrak dalam ia..

 fungsi-fungsi beberapa ekstrak yang ada dalam Cinch Tea ini 

 1) MATCHA GREEN TEA 
* antioksida yang sangat tinggi
* energy booster
* metabolisme booster
* bakar kalori up to 4x

 2) TAURINA 
* menggalakkan metabolisme
* lebih bertenaga
* larutkan lemak
* membantu menghasilkan otot tanpa lemak

 3) WHITE TEA 
* membakar lemak-lemak berlebihan
* menghalang penghasilan sel lemak yang tidak perlu
* meningkatkan metabolisme
* juga dikenali sebagai teh hijau bayi dengan mempunyai kandungan antioksida yang lebih tinggi berbanding teh hijau.

 4) ROOIBOS RED TEA
* melarutkan lemak
* meninggikan kadar metabolisme iaitu pembakaran lemak
* agen detox yang kuat

 5) RED TEA 
* Salah satu antioksidan yang dijumpai dalam teh merah, yang dikenali sebagai polifenol - pejuang kanser yang kuat
* Polifenol membantu kerosakan badan yang disebabkan oleh radikal bebas
*merupakan antioksidan yang begitu kuat dan dikaji sebagai pencegahan kanser dan sebagai agen yang boleh menghalang tumor dari merebak

 CINCH ENERGY TEA MIX ini bukan sahaja mempunyai pelbagai khasiat seperti di atas,
 malah ia :

 1) Rendah kandungan Kafein (Teh Putih)

2) Membantu merendahkan tekanan darah tinggi

3) Mengurangkan kolestrol

4) Melindungi jantung dan peredaran darah seluruhnya

5) Menguatkan tulang

6) Antibakteria dan antiviral

7) Menggalakkan kulit yang sihat

8) Mengurangkan gula dalam darah. Membantu mengurangkan gejala kencing manis

9) Baik untuk pencernaan dan boleh mengelakkan cirit birit

10) Membantu melawan penyakit seperti athma dengan mengembangkan saluran pernafasan

 Banyak kan fungsi CINCH ENERGY TEA MIX ni...

Memang amat bagus untuk buang berat badan berlebihan. 

Bagi yang kurang bersenam dan yang kurang melakukan aktiviti fizikal amat-amat digalakkan ambil CINCH ENERGY CINCH TEA MIX ini kerana ia membantu untuk boost metabolisme kita.

 CINCH ENERGY TEA MIX datang dalam sachet yang mudah bagi setiap satu hidangan dan boleh diminum secara panas atau sejuk.






BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Saturday, August 16, 2014

SHAKLEE, ISRAEL, DAN BOIKOT

[ ISRAEL & BOIKOT ]


 perkongsian dari sahabat

 Memandangkan ada ramai orang yang bertanya tentang pendapat dan pendirian saya mengenai isu Roger Barnett sebagai salah seorang BOD untuk persatuan kebajikan yang dikatakan menyumbang kepada Israel maka dengan ini ada yang memberi pendapat bahawa produk ini perlu diboikot.

Maka saya dengan ini menyatakan beberapa perkara yang kalian sendiri boleh pertimbangkan serta dalam pada masa yang sama lakukan solat istikharah untuk lebih yakin dengan pendirian kalian sendiri.

1. Shaklee adalah syarikat yang tidak menyumbang kepada Israel.
Ini adalah terang dan jelas kerana ia tidak disenaraikan dalam mana2 senarai syarikat yang menyumbang kepada Israel.
Shaklee sendiri mengeluarkan statement untuk menjelaskan kedudukan syarikat.

2. Melihat dari sudut persendirian atau hak perseorangan. Kita semua mempunyai hak untuk menyalurkan duit kepada agama kita.
Bagi yang Islam, saya yakin zakat sedekah dan infaq diterapkan kepada semua ahli agar mendapat keberkatan dari rezeki Shaklee yang kita usahakan.
Begitu juga dengan yang bukan Islam, wang kalian pastinya kalian salurkan kepada gereja dan badan2 pertubuhan yang lain.
Maka Roger Barnett juga berhak menyalurkan kewangan beliau pada agama beliau.
Shaklee bukan satu2nya bisnes beliau tetapi beliau mempunyai banyak bisnes yang lain juga.
Sebagai seorang yang terlibat dengan bidang korporat mereka akan menyertai mana2 badan amal demi mengurangkan cukai yang perlu dibayar kepada kerajaan.
Saya yakin bagi yang mendaftar Shaklee menggunakan nama syarikat akan membuat perkara yang sama.

3. Kamu dengan agamamu , aku dengan agamaku. Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Katakanlah: “Wahai orang-orang kafir, Aku tidak menyembah apa yang kamu sembah. Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah. Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah, dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah. Untukmulah agamamu, dan untukkulah, agamaku”.

 ( Surah Al Kafirun )

 Surah ini jelas menerangkan prinsip kita.

4. Pastikan ada ilmu untuk berhujah dan berlaku adil.
Andai ada yang mempunyai niat untuk memboikot, terlebih dahulu boikot la dengan ilmu.
Roger Barnett bukanlah tersenarai dalam 10 lelaki terkaya di dunia dan Shaklee bukanlah syarikat terbesar dunia.
Hanya kerana dia dilahirkan Yahudi dan membuat amal dalam agamanya, kita menepis kebaikan produk yang selama ini kita ambil?
Maka di sini saya mahu bertanya siapakan pemilik Facebook dan Whatsapp?
Tidakkah dari bangsa orang yang sama?
Adakah pasti dia tidak menyumbang untuk membuat amal pada agama beliau?
Mengapa anda tidak usaha boikot fb dan whatsapp andai anda berniat nak boikot Shaklee?
Pernah dengan kisah Saidina Uthman bin Affan yang berurusniaga dengan Yahudi dan membeli sebuah perigi seterusnya mewakafkan kepada seluruh umat Islam di zamannya. Ini kerana Sesungguhnya Hikmah itu adalah barang tercicir orang Mukmin.
Barangsiapa yang meemuinya maka dia berhak ke atasnya.

5. Adakah anda menggunakan duit Shaklee untuk agama Islam? [ Bagi SID ISLAM khususnya]
Dalam buku MMR sendiri ada menulis sebuah kisah di zaman sahabat yang mana kebunnya sentiasa subur kerana beliau menginfakkan 1/3 pendapatannya kepada jalan ALLAH.
Maka pada saya mereka yang mengamalkannya dengan pendapatan perniagaan hasil Shaklee ini pasti tahu bahawa Roger juga boleh melakukannya untuk agamanya sebagai hak individu.
Saya selalu tekankan dan sarankan agar setiap kita membayar zakat, infaq dan sedekah besar melalui duit Shaklee ini agar ia dapat membantu membangunkan ummah.
Melalui bonus yang besar anda boleh menyumbang BESAR kepada Palestin dan Gaza.
Andai selama ini anda hanya membayar 2.5% zakat dan menggunakan nama syarikat untuk mengelak cukai .

 pastinya anda melihat tindakan Roger Barnett itu sesuatu yang menjanggalkan untuk agama kerana anda sendiri tidak menggunakan 1/3 hasil untuk agama Islam.

 6. Ia adalah strategi Pesaing
 Saya melihat dari sudut persaingan, ia adalah salah satu usaha untuk menjatuhkan Shaklee.
Ini kerana Shaklee bukanlah satu2nya bisnes Roger Barnett..
mengapa Shaklee itu yang diperbesarkan mengapa tidak nama2 syarikat Roger Barnett yang lain?
Tidak lain dan tidak bukan hanya untuk mewujudkan perasaan was-was kepada mereka yang goyah dan membuat orang terpedaya di sebalik nama syarikat Shaklee. 

7. Lakukan solat istikharah.
Andai anda benar-benar mahu boikot semua produk US atau Yahudi atau apa juga yang pada pandangan anda benar, saya tiada hak untuk bersuara kecuali menyarankan lakukan solat istikharah.
 Saya juga berharap anda boikot secara menyeluruh.
Bukan produk Shaklee sahaja.
Dalam sirah menjelaskan bahawa Rasullah saw sendiri berurusniaga dengan kaum Yahudi dan syarikat Shaklee tidak menyumbang kepada Israel .

 Maka dengan ini anda tahu kedudukan kami serta prinsip peribadi kami.

 SEPERTIMANA ADA YANG MENYATAKAN MEREKA TIDAK MAHU MENUTUP AKAUN FACEBBOK [ BOIKOT FB] KERANA MENGGUNAKAN FACEBOOK SEBAGAI SENJATA UNTUK MENENTANG, MAKA KAMI MENJADIKAN PENDAPATAN SHAKLEE KAMI UNTUK MENYUMBANG KEPADA AGAMA KAMI.




BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Friday, August 15, 2014

SET BUASIR SHAKLEE



Buasir kini menyerang tak kira tua atau muda.

 Apabila seseorang mengalami sembelit dan cuba meneran najis yang mengeras di dalam kolon dengan kuat ketika membuang air besar, struktur ini akan membengkak. Walaupun kadangkala buasir dikatakan lebih cenderung untuk diwarisi, ini adalah lebih kepada faktor gaya hidup atau tabiat pemakanan di kalangan ahli keluarga yang menyebabkan kecenderungan untuk mendapat buasir.

 Jenis-jenis Buasir 

 Buasir dalaman 
***************

  • Lazimnya, buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. 
  • Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir yang getas dan menyebabkannya berdarah. 
  • Anda akan terlihat titisan darah yang berwarna merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas. 
  • Jika keadaan ini berlaku anda perlu mendapat bantuan perubatan, kerana darah tersebut mungkin datang dari sumber lain seperti ketumbuhan atau kanser kolorektum.


 Buasir Luaran
 ***********

  • Buasir jenis inilah yang selalu kita dengar mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. 
  • Jika buasir ini tersepit (bekalan darah akan terputus), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit. 
  • Gejala-gejala beginilah yang menyebabkan buasir jenis ini memerlukan perhatian dan rawatan perubatan. 
  • Apabila sahaja salur darah vena rektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir adalah sukar untuk ia dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya. 
  • Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan atau bebanan yang lebih ringan berbanding dengan yang dahulunya. 


 Simptom-simptom penyakit buasir ialah : 


  •  Rasa sakit yang berdenyut-denyut.· 
  • Pendarahan berlaku selepas dan sebelum membuang air besar.· 
  • Darah menitis dan tersembur keluar dari saluran dubur.· 
  • Dalam tempoh pendarahan ini, pesakit itu boleh mengalami kekurangan darah. 
  • Ada yang tidak mengalami pendarahan, tetapi dikenali sebagai pembengkakan dubur. 
  • Bengkak ini keluar selepas membuang najis. 
  • Kadangkala untuk tempoh sementara, kurang sakit tetapi ada rasa gatal-gatal. 
  • Bengkak ini keluar selepas membuang najis.
  •  Kadangkala untuk tempoh sementara, kurang sakit tetapi ada rasa gatal-gatal.


 Ubah gaya hidup kita & cegah simptoms dengan vitamin shaklee 

 OSTEMATRIX :

  • bantu mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur. 


 OMEGA GUARD :

  • Baik untuk sendi dan otot. 
  • Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. 
  • Jadi, omega membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak tersebut. 


 ZINC COMPLEX : 

  • Disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit. zinc complex membantu menyembuhkan luka di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat. 




 Tip-tip berikut akan membantu anda: 


  •  Makan makanan yang berserat tinggi termasuk roti dan pasta bijirin penuh, nasi beras perang dan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran. 
  • Minum di antara enam dan lapan gelas air sehari supaya anda tidak ternyahhidrat. 
  • Cuba bersenam dengan kerap walaupun anda hanya mempunyai masa dan tenaga yang cukup sekadar untuk berjalan. 
  • Pergi ke tandas sebaik sahaja anda terasa hendak membuang air. 
  • Jika anda tunggu, najis anda akan jadi keras dan kering. 
  • Cuba naikkan kaki ke atas bangku semasa anda membuang air besar. Ini boleh membantu meluaskan ruang untuk najis keluar. 
Jika anda masih sembelit selepas mencuba tip-tip di atas, anda boleh minta pakar obstetrik anda untuk mempriskripsikan julap yang selamat diambil semasa hamil.

TESTIMONI :




 ** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.


NAK ORDER?
BOLEH TERUS WHATPPS JAN


 Whtpps|Pm 0129498284 
Nurulhidayatul Marjan Ibrahim 
Pengedar Shaklee Sah anda.

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...