:: Mereka2 Yang CooL !!::

Monday, December 19, 2011

I wish.......

Serius.....
Rasa mcm dah lama sgt2 dah x update blog ni..
busy kat opis...
smpai xsempat nk melawat2 blog...
hehhehee
nak jadi pekerja yg rajin ni...hehehe

pagi td terbukak satu Youtube ni...
sweet gile...
korang layan dulu..
pas layan, korang komen lah ape2 yg patut ya... :)
~~~~~~~~~~~~~~~




sweet kan?
bukan senang nak cari lelaki yg betul2 nk jadikan kita sbg isteri dia...
nk jadikan kita sbg pasangan bercinta mmg senang...
utk jadikan isteri, macam2 alasan...
duit x cukup... keje x stabil... xde kreta lagi...
sebenarnya..., ALLAH sentiasa akan bg kita rezeki selepas kahwin...
tu kawan2 & family yg cakap...
saya tak kahwin lg... so xleh nk cakap sgt bab2 kahwin...
cuma harapkan seorang lelaki yg boleh di jadikan suami , ayah kpd anak2 & boleh membimbing saya sebagai seorang isteri yg solehah...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

CALON SUAMI ???

Tak minta yg SOLEH ,sebab aku pun tak lah SOLEHAH sgt...
Tak minta yg bergelar USTAZ, sebab aku lg jauh sgt2 utk bergelar USTAZAH...
Tak minta yg KAYA, sebab aku pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yg ada...
... Tak minta yg HENSEM, sebab aku tak la CANTIK sgt,
sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan...
Tak minta yg BERPANGKAT, sebab aku hanya seorg HAMBA...

Tapi,
Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA aku seadanya sebagai ISTERI...
Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina...
Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dlm susah dan senang mengharungi lautan dunia..

:) Insya ALLAH.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


"HARAM mengambil seseorang wanita sebagai kekasih jika niat bukan untuk mengahwininya".......

so, couple2 kat luar sana...
kalau just nk bercinta sahaja tanpa ada niat nk berkahwin,
fikir2 lah.. :) itu HARAM... :)

nota kaki: bercinta selepas berkahwin lebih bahagia & berkat... kan?
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Friday, December 9, 2011

Petua Menambat Hati Suami


sesuai yg dah kahwin & yg belum kahwin macam Jan ni.. (^_^)
Semoga kita menjadi Isteri yg solehah & di sayangi suami... (^_^)
Insya Allah.

kredit : FB Realiti Perkahwinan
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Panduan isteri untuk menambat hati sang suami iaitu:

1. Jaga mulut suami.
Maksudnya ialah jagalah makan minum sang suami. Kenyang perut senang hati.

2. Jaga keperluan seks suami.
Maksudnya ialah layanlah seks suami secukupnya.
Islam juga mengharamkan dan melaknat si isteri yang menolak permintaan suami untuk berjimak. Jikalau disemak hadis, ada hadis yang menyuruh isteri melayan suami walaupun sedang menunggang unta. Bab jaga mulut suami iaitu menyediakan makanan dan minuman suami adalah lebih mudah kerana kalau tidak pandai masak, boleh saja membeli makanan di restoran. Namun sekiranya makanan rohani suami tidak mencukupi, dimana nak cari ganti?? Ramai suami hari ini pergi kerja waktu pagi bagai kucing kelaparan. Bila ini berlaku, mulalah semua kerja asyik tidak betul. Pernah saya diberitahu oleh seorang hamba Allah, si isteri hanya melayan suaminya sekali dalam tempuh dua hingga tiga bulan walau pun pasangan ini baru berkahwin!!

Dalam bab menjaga seks suami ini, ramai isteri melakukan kesilapan dengan tidak melayan seks suaminya sewaktu haid dan sewaktu pantang beranak. Ada suami yang kuat nafsu yang mengingini dilayan kerap dan ada yang tidak begitu agresif. Apatah lagi kalau suami ini masih muda. Ada suami yang tidak mampu bertahan dan merasakan tempuh seminggu haid sebagai tempuh yang sangat lama. Kalau seminggu sudah tidak mampu bertahan, inikan pula berpantang lebih 40 hari sewaktu isteri beranak!!

Islam hanya mengharamkan berjimak sewaktu haid dan nifas tetapi Islam tidak melarang isteri melayan seks suami. Lakukanlah apa sahaja asalkan air mani suami keluar, dan itu yang penting. Bila dah keluar legalah sang suami.

Apa yang penting ialah puaskanlah nafsu suami kerana adalah bahaya seorang suami yang berkeinginan.. Suami dalam keadaan ini sangat sensitif dan kuat marah dan mungkin beliau akan marah tak tentu pasal. Kalau sang suami beronani untuk memuaskan nafsunya kerana tidak cukup layanan, ini adalah haram dan bakal mengundang pelbagai masalah lain sebagai musibah dari Allah dan pastinya si isteri juga mendapat saham dosa. Yang haram ialah suami mengeluarkan air maninya sendiri tetapi adalah satu ibadah apabila isteri mengeluarkan air mani suaminya.

3. Jagalah minatnya.
Kalau suami suka bertukang, janganlah suruh tukar minatnya ini. Lebih baik lagi kalau sang isteri juga turut belajar bertukang. Kalau suami suka menulis, fahamilah dan sokonglah. Kalau suami gemar baju warna biru, janganlah diberikan baju warna merah. Yang penting di sini ialah isteri jangan sekali-kali menentang minat sang suami ini. Tetapi apa yang penting di sini ialah berikanlah sokongan ke atas minat suami ini sekiranya minat ini tidak bercanggah dengan agama seperti merokok.

Dengan menguasai ketiga-tiga ilmu ini, seorang suami bakal menjadi suami yang bertimbang rasa, pemurah, sabar dan perkara-perkara positif lain.

Ilmu yang saya kongsikan di atas kelihatan sangat mudah namun persoalannya ialah adakah ianya mudah untuk dilakukan oleh sang isteri?? Kalau menurut saya jawapannya ialah SUSAH!. Mengapa susah? Jawapannya ialah walaupun ilmu ini kelihatan mudah, namun seandainya Allah tidak mengizinkannya, tetap ia tidak akan terlaksana!!! Ramai para isteri yang mengamalkan ilmu ini tidak menyertakannya dengan meningkatkan ilmu dan amalan agama. Sekiranya ilmu ini di amalkan serentak dengan peningkatan amalan agama sebagaimana dituntut Islam, insyaAllah ketiga-tiga ilmu ini menjadi mudah untuk diamalkan.

Bayangkan seorang isteri yang ingin mengamalkan 3 ilmu ini namun sang isteri ini kerap melakukan perkara berikut:
1. Tidak menghormati suami
2. Bersangka buruk terhadap suami
3. Membenci poligami yg adil
4. Memarahi dan mengherdik suami
5. Menyangka sama taraf dengan suami kerana masing-masing bekerja dan ada gaji
6. Melayani dan mengutamakan anak melebihi dari melayani suami

Allah tidak memberikan sesuatu rahmat secara percuma. Setiap rahmat Allah memerlukan pengorbanan dari pada isteri. Korbankanlah segala sikap negatif semoga Allah memberikan rahmatNya dan seterusnya mudah mengamalkan 3 ilmu ini dan seterusnya dapat menawan hati sang suami.

Wahai para isteri, ingatlah bahawa hanya dengan taat kepada suami, Allah SWT mengizinkan memasuki syurgaNya melalui mana-mana pintu!

nota kaki : semoga... semoga Dan semoga... :) ( insya ALLAH)


BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Thursday, December 1, 2011

Facebook - Tempat Bersarang Dosa Tanpa Kita Sedar




As-Salam.
Facebook - laman sosial yang merevolusikan cara kita berkomunikasi, cara kita bergaul, cara kita mencari kawan. Sememangnya pada awal penciptaannya, ia dianggap satu kelebihan di mana ia memudahkan perhubungan antara rakan kolej dalam bidang yang sama; begitulah menurut pengasasnya.


Namun, sejak kebelakangan ini, laman sosial yang punyai ratus juta pengguna di seluruh dunia ini semakin disalahgunakan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. Dan ia bukan sahaja mengundang pelbagai perkara negatif tetapi juga membiakkan kegiatan jenayah.

Dan lebih teruk lagi, menurut Ustaz Zaharuddin, ia sebenarnya membiakkan dosa yang tanpa kita sedar kita sedang melakukannya.

Antara perkara yang ditegaskan oleh Ustaz Zaharuddin,
tentang Dosa Bersarang di Facebook:


1.Mendedahkan keaiban suami atau isteri:
Meluahkan perasaan sedih, kecewa, benci dan marah terhadap pasangan masing-masing melalui status mereka. Sememangnya bukan tujuan mengaibkan atau menjatuhkan maruah, sekadar melepaskan tekanan diri, namun tanpa disedari ini juga tergolong dalam kategori mengumpat yang diharamkan oleh Islam. Kenyataan seperti itu menjelmakan maksud tersirat bahawa pasangan tersebut sedang berperang dingin, lantas tercetuslah idea bahawa berlaku kekurangan pada salah seorang daripada mereka.

2.Terlebih gambar:
Sememangnya fitrah wanita inginkan pujian dan perhatian. Maka berlambak-lambaklah gambar dimuat naik dengan pelbagai gaya, aksi dan fesyen. Yang menjadi bahayanya pabila menjadi tatapan ramai lelaki yang kemudiannya memberikan pujian, malah ada yang berani bergurau senda dan membuat lamaran “nafsu. Wanita menjadi pameran lelaki umum? Dosa jawabnya.

3.Penyamaran:
Terdapat lelaki yang menyamar sebagai wanita untuk menjadi “friend”, lantas mendapatkan maklumat dan gambar yang dikhaskan akses untuk rakan wanita sahaja. Si wanita yang pada asalnya berasa selamat, rupa-rupanya telah mendedahkan gambar kepda orang yang tidak sepatutnya. Jadi, pastikan gambar anda masih terhad dan terjaga.

4.Muat turun gambar untuk simpanan dan tatapan:
Kerana mudahnya mengakses gambar sesorang, lelaki berhati buas memuat turun gambar tersebut untuk disimpan sebagai koleksi peribadinya. Banyak wanita menjaja gambar mereka untuk mendapat lebih banyak pujian, tanpa disedari berkongsi saham dosa dengan lelaki seperti itu. Dosa mendedahkan aurat serta maruah wanita. Simpan sahaja gambar cantik molek untuk tatapan suami yang sah, dan tunggulah pujian para malaikat dan bidadari syurga nanti.

5.“Tagging” tanpa izin dan gambar silam yang membuka aurat:
Terdapat “trend” memuat naik dan menyebarkan gambar-gambar lama yang tidak menutup aurat melalui “tagging” tetapi kini telah pun menutup aurat. Justeru penyebarannya adalah haram. Gambar yang menutup aurat tetapi dalam keadaan yang mengaibkan juga mengundang dosa kerana menyebarkan keaiban orang lain.

6.Mengutuk diri sendiri dan kebaikan diri:
Ada juga mereka yang dahulunya di waktu sekolah ataupun universiti berpenampilan cukup solehah and “extra caution” dengan aurat, namun kini telah berubah fesyennya yang lebih berani. Apabila tersiar gambar-gambar “extra caution” itu mereka secara tak sedar mengutuk diri sendiri dengan kata-kata “zaman solehah”, “zaman innocent”, “zaman suci” dan sebagainya. Adakah sekarang anda sudah tidak suci? Adakah anda sekarang sudah tidak solehah? Anda yang mengutuk diri anda sendiri.


Sekadar buat renungan dan peringatan buat diri, dan mungkin juga buat anda, pembaca yang dihormati.


Sumber: http://www.hasrulhassan.com
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Untuk Cikgu-Cikgi : Gelagat pelik guru di bilik darjah

Yang ni pula adalah ragam-ragam tenaga pengajar yang pelik. Nasib baik bukan kat Malaysia ...

























hehehehhehehee.....






BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Wednesday, November 30, 2011

Cantik belum tentu menarik..



Sumber: Utusan

ADAKAH pada zaman remaja anda sering dimomokkan dengan tanggapan tiada siapa yang akan 'berkenan' dengan anda dan apabila berada di kalangan khalayak, anda berprasangka tiada seorang pun perasan dengan kehadiran anda?

Mungkin juga anda sering berasa keseorangan dan berasa rendah diri disebabkan kekurangan dari segi fizikal berbanding rakan-rakan lain.

Sebenarnya, bukan semua daripada kita dilahirkan istimewa dengan memiliki wajah yang mempesona.

Namun, sekiranya difikirkan lebih mendalam, mungkin bagus dilahirkan 'kurang sempurna' dari segi penampilan wajah agar tidak terasa riak dengan kecantikan yang dianugerah Tuhan.

Siapa kata insan yang tidak dianugerahkan dengan raut wajah yang kurang sempurna tidak boleh menambat hati orang lain?

Apa yang pasti, setiap insan di bumi ini memiliki keistimewaan masing-masing.

Sesungguhnya tarikan kecantikan itu satu perkara yang subjektif.
Cantik pada mata anda, mungkin tidak pada mata orang lain.

Banyak kajian menunjukkan biarpun golongan lelaki dikatakan makhluk yang akan tertarik dengan kecantikan fizikal, namun bukan semata-mata itu saja yang memikat hati mereka.

Ini dibuktikan apabila ramai pasangan yang berkahwin dengan pasangan mereka yang sama cantik tetapi akhirnya bercerai dan sebaliknya berlaku.

Percayalah, biarpun ramai di kalangan manusia yang cantik ini digemari dalam kehidupan mereka, namun mereka selalunya tidak bertuah dalam cinta.

Rahsia di sebalik kata orang bijak dahulu kala ialah dalam setiap perhubungan, ia bukan bagaimana cara anda kelihatan (kecantikan) tapi bagaimana lelaki itu rasa terhadap anda, itu yang penting.

Kecantikan sebenar lahir dari dalam diri biarpun seseorang itu hanya dilihat sebagai gadis biasa dan tidak glamor.

Panduan-panduan ini mungkin boleh menjadikan anda seorang wanita yang dapat menambat hati lelaki:

Beri perhatian penuh
Golongan lelaki sukakan wanita yang sering memberi perhatian penuh kepadanya, mendengar cita-cita dan impiannya, keraguannya, hatinya dan selalu memberinya keyakinan.

Anda penghibur yang baik
Ramai di kalangan wanita yang kehilangan cinta mereka kerana membawa terlalu banyak akses bagasi beremosi selain ada agenda yang tersembunyi dan perengus. Jadilah individu yang menyenangkan pandangan pasangan anda dan melembutkan jiwanya.

Boleh memasak biarpun sedikit
Memang benar, memikat lelaki menerusi perutnya. Ambil kelas memasak atau bertanyakan kepada ahli keluarga mengenai hidangan masakan kegemarannya.

Boleh masuk dalam semua keadaan
Sekiranya anda boleh menyesuaikan diri dalam setiap kegemarannya, mempunyai bakat dan boleh pula bergaul dengan semua orang termasuk rakan-rakan si dia tanpa masalah, ini lebih bagus. Menjadi seorang rakan kongsi kepada si dia bukannya seperti tunggul yang tiada berfungsi.

Jadi seorang yang 'pandai'
Lelaki sebenarnya sukakan wanita yang cerdik dan pandai menguruskan diri dan adakalanya mereka akan kagum dengan anda namun janganlah anda berlagak, meninggikan diri dan sering bercakap besar dengan kebolehan anda itu.

Jadi diri anda sendiri dan jangan jadi orang lain ketika bersama golongan ini serta anda perlu baik dengan semua insan penting bagi dirinya seperti ibunya, adiknya, kawan-kawan dan sebagainya. Sekiranya anda seorang perempuan, jadilah seorang perempuan yang feminin dan bukannya maskulin.

Cari persamaan
Persamaan itu menimbulkan tarikan. Apabila anda berjaya menampakkan diri anda sebagai wanita yang mempunyai banyak persamaan dengannya, ini akan menjadikan si dia tertarik untuk mendekati dan mengenali anda dengan lebih mendalam.

Hampir dengannya
Orang yang paling hampir dengan kita, selalu berada dekat dengan kita, adakah kita mudah melupakannya? Mungkin tidak. Selain persamaan, ahli psikologi menjelaskan bahawa kita mudah tertarik dengan orang yang berada dekat atau hampir dengan kita. Jadi, usahakanlah agar anda selalu berada hampir dengannya.

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Sunday, November 27, 2011

Kenali Wanita


Assalam....
Dah lama gile x update Blog ni...
membizikan diri ngn keje...
& menstresskan diri dgn masalah2...

sori byk2 tau...
xde niat nk mesenyapkan diri...
(ayat skema.....hehehhe)

so,korang....
kat sini Jan nk share ngn korang pasal Wanita ni...
Check korang punya ya.... :)
Jan anak yg no 1... so Unsur ANGIN...

Korang punya?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

a) Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan
b) Air - kedua, keenam, kesepuluh
c) Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
d) Angin- keempat, kelapan, keduabelas

WANITA BERUNSUR TANAH
1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setia serta
rela berkorban.
2) Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak
sombong dan bukan seorang pemarah.
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4) Tidak suka membantah atau membangkang
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan
sentiasa menjaga kecantikan.

WANITA BERUNSUR AIR
1) Menghidupkan hati pasangan dan pemberi
semangat.
2) Mengambil berat
3) Hatinya bersih dan boleh membahagiakan
pasangan
4) Menenangkan pasangan.
5) Sangat romantis
6) Mudah menangis

WANITA BERUNSUR API
1) Cintanya sentiasa hangat dan memberahikan
2) Cergas, cepat dlm gerak geri dan tangkas
menguruskan rumah tangga.
3) Penasihat yang baik
4) Pandai dan cekap mengurus rumahtangga
5) Pandai menghias diri agar kelihatan cantik selalu
6) Berwaspada selalu

WANITA BERUNSUR ANGIN
1) Lemah lembut dan menenangkan
2) Pandai bermain kata dan memujuk rayu
3) Sopan santun dan berbudi pekerti mulia
4) Bijak mewujudkan suasana selesa.
5) Hati yang cepat berubah ubah
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Friday, November 11, 2011

My BFF sejak skolah rendah dah kawen....... (-_-)



dah lama x post benda kat blog ni...
smakin lama,makin busy kat opis...
sori... :)

7-Nov-2011
sahabat baik sejak darjah 1.....
Iryani Syahiran......
dia sahabat Jan sejak darjah 1 ms skolah SRK Islah....
dia selamat berkahwin..
alhamdulillah...
tetibe rasa sebak semacam.... :)
entah....
tak tahu lah..




Selamat Pengantin Baru, E!!
semoga berbahagia di samping suami tercinta...






ni Farah Nadiah...
kawan baik sejak darjah 1 jugak... :)
ni 1st time kitorg jumpa selepas 14 tahun terpisah...
hehhee...
jejak kasih kat Fb...
thanks FB!!!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ni gambar2 kitorng time skolah rendah...
ms darjah 5 @ darjah 6.....
Rindu gile time ni... :)




kat atas ni gambar kami bertiga...
Jan
Iryani
Farah Nadiah






rindu gambar kat bawah ni..... :)
time ni ngn Sir Pasupathy...
actually....
nk sgt cr kawan aku yg aku tulis "TG" tu...
last contact ngn dia slpas UPSR...
smpai skrg x jumpa2..
puas cari kat FB...lgsg x jumpa..
rasa nk je publish kt Paper... :)
sbb kami semua rindu sgt kat dia..
nama dia TENGKU NUR FIRDAUS SUZANA.....
arap sgt dpat jumpa dia...
Alhamdulillah...
semua kawan2 sejak skolah rendah yg Jan teringin nk jumpa....,
semua Jan jumpa kt FB...
Terima Kasih FB.
syukur Alhamdulillah...
kalo niat kita Nk ber FB tu Baik...maka baik lah Balasannya kan? :)




Rindu.
Semoga Persahabatan kita berkekalan hingga ke akhirnya..
Insya ALLAH.


BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Friday, November 4, 2011

✿Make You Feel My Love ✿




When the rain is blowing in your face
And the whole world is on your case
I could offer you a warm embrace
To make you feel my love

When the evening shadows and the stars appear
And there is no one there to dry your tears
I could hold you for a million years
To make you feel my love

I know you haven't made your mind up yet
But I would never do you wrong
I've known it from the moment that we met
No doubt in my mind where you belong

I'd go hungry, I'd go black and blue
I'd go crawling down the avenue
No, there's nothing that I wouldn't do
To make you feel my love

The storms are raging on the rolling sea
And on the highway of regret
Though winds of change are blowing wild and free
You ain't seen nothing like me yet

I could make you happy, make your dreams come true
Nothing that I wouldn't do
Go to the ends of the earth for you
To make you feel my love

To make you feel my love


~~~~~~~~~~~~~~~

utk seseorang yg jauh disana......... Mungkin.. :)
~kami sedang bergaduh,berperang,sedang terasa hati Dan sama2 pendam perasaan.. :) ~
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

✿Wanita itu.....

✿~ Siapakah wanita cantik itu ?

✔ Dia melukis kekuatan melalui masalah .
✔ Dia tersenyum saat tertekan .
✔ Dia tertawa saat hati sedang menangis .
✔ Dia tabah saat dihina .
✔ Dia mempersona kerana memaafkan .
✔ Dia mengasihi tanpa balasan .
✔ Dan Dia bertambah kuat dalam doa dan pengharapan Ilahi .

.....Dan,Jadilah wanita cantik itu :)

✿~ Siapakah lelaki idaman wanita itu ?

✔ Yang menghormati ibunya,
✔ Yang sentiasa berbakti kepada kedua orang tua dan keluarganya,
✔ Yang bakal menjaga kerukunan rumahtangga,
✔ Yang akan mendidik isteri dan anak-anak mendalami islam,
✔ Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan,

Dan,Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju ke akhirat :)




Dan..................
sayalah WANITA itu... :)
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Anyone can catch your eye, but it takes someone special to catch your heart.


''Lelaki ni walau sejahat mana sekalipun,
tapi bila nak cari isteri dan seterusnya jadi ibu untuk anak-anaknya,
dia tetap nak pilih perempuan yang baik-baik.
Tak ada dia nak pilih perempuan tak senonoh buat isteri.
Tapi untuk berseronok dan berfoya-foya, dia biasanya akan pilih perempuan murahan kerana ia suatu pelaburan yang menguntungkan.
Itulah rahmat lelaki.
Justeru itu jadilah anak gadis yang baik,sopan dan beragama kerana wanita yang beriman adalah untuk lelaki yang beriman juga.
Ingat, wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik...
begitulah sebaliknya.''

~Di petik daripada novel Anis Ayuni,seribu kali sayang~




♥♥ marjanibrahim ♥♥
-saya Hantu NOvel...(^___^)-
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Thursday, November 3, 2011

SEGMEN JOM NAIKKAN JUMLAH FOLLOWER DENGAN MENDADAK!




Nak Join?
Moh lah KLik Kat SINI


dah lama betul x bukak Blog ni...
kebizian kat opis....
xsempat betul nkl terjah2 Blog kawan2...
ape lg blog diri sendiri.. :)
aiiiisshhh

Jom join segmen ni...
Thanks utk sahabat Jan ... DAyah yg sudi Tag segmen ni... :)

so,kawan2............!
Moh lah kita bykkan Follower blog kita...
semoga Korang semua suka blog jan yg xseberapa ni.. :)

selamat berkenalan & Happy Blogging...!

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Tuesday, November 1, 2011

kisah kucing & kawannya....





Kisah Seekor kucing yang sangat sedih ketika melihat kekasih/kawannya meninggal dunia,
dan dia setia menunggu di depan jasad nya, dan berusaha membangunkan jasad kekasih / kawannya agar dia hidup kembali.
tapi apa daya... dia dah tak boleh hidup kembali,

seseorang berusaha membawa jasad itu untuk di kubur di tempat yang layak. :'(

Sedih bila tgk video nih..
seekor kucing pun mempunyai rasa sayang dan setia kpd kawan/kekasihnya .

tapi terkadang manusia begitu mudah membuang nyawa sesama dgn penuh benci dan dendam..
tRy renungkan bagaimana rasanya jika kita di tinggalkan orang yg sangat kita sayangi selama lamanya.....
dan dia tak kan kembali lagi :'(
bagaimana kalo ini terjadi di diri kita...? :'(

Dan, ini betul2 dah terjadi pd diri Jan...
Arwah mak & arwah Ayah pergi tinggalkan kami semua....
Lebih terasa bila arwah Mak pergi...
saat2 Jan perlukan dia..
Masa tu Mak sakit & meninggal masa Jan tunggu lagi seminggu nk Final exam Kat UPM..
masa tu dah Final Year..
Errmm.. ALLAH sahaja yg tahu Perasaan Jan...

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Monday, October 31, 2011

Sayangilah Anak-Anak Yatim...



Gambar yang amat menyentuh hati..
seorang anak yatim melukis gambar "mama"nya dan tidur bersama lukisan itu :
( Ya Allah sekiranya kita ternampak anak-anak yatim berikanlah mereka bukan hanya barangan material seperti makanan, tapi pelukkan & ciuman yang jarang mereka dapat tetapi amat diperlukan dan dirindui.... )


~~~~~~~~~~~~~~
Nota kaki: saya anak Yatim Piatu.... ='(...
Rindu nk cium tgn mak.. Rindu nk peluk mak.... (-_-)

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Aurat





Sekiranya ada isteri,adik beradik atau sahabat kita yg tidak menutup aurat,
pesanlah kepada mereka agar janganlah dipamerkan aurat sebagai sebagai profile picture yang mana gambar itu boleh diakses oleh seluruh dunia.
Kurangkanlah dosa kalaupun tidak bertambah amalan.
Wallahu'alam
[FB SHAM KAMIKAZE]





"Wahai wanita berHIJAB lah..
laki-laki yang memandang wajahmu dan memiliki hasrat
sebab pandangannya yang tiAda HAK adalah DOSA.
dan DOSA itu menjadi tanggunganmu..
maka berHIJAB lah dengan SEMPURNA...."




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

just nk share email yg Jan dapat...

_____________________________

Sudah hampir setahun aku memakai tudung.
Dan selama setahun juga soalan dan kata-kata ini diajukan padaku:

“Wah, dah bertudung! Kenapa kau bertudung?”

“Apa mimpi kau bertudung?”

“Baguslah kau dah insaf, macam poyo!”

“Macam baik sangat pakai tudung.”

“Aku rasa kau lagi cantik tak bertudung.”

“Bertudung bukan untuk orang kampung je ke?”

Macam-macam kerenah telah ku jumpa, tapi paling best sekali yang berkata begini pada ku,

“Baru MASUK ISLAM ke kak?”

Dan kenapa aku memilih untuk bertudung?
Biar aku kongsikan bersama mengapa aku bertudung.

Peristiwa Pertama
Hampir setahun lalu, aku duduk berhampiran tingkap memandang ke luar. Aku melihat burung-burung yang berterbangan dan awan yang biru di kaki langit. Tiba-tiba hatiku berdetik, kalau suatu hari nanti jika aku ditimpa masalah macam mana ye? Adakah kawan-kawanku akan bersama denganku? Atau mereka akan menjauhkan diri?
Hampir sejam aku memikirkan jawapannya. Dan dengan itu, hatiku berdetik, apabila aku dilanda masalah, kawan-kawanku mungkin lari, tetapi Allah sentiasa bersamaku. Dia sentiasa bersama hamba-hambanya.

“..cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik pelindung, maka mereka kembali dengan nikmat dan kurnia (yang besar) daripada Allah, mereka tidak mendapat bencana apa-apa, mereka mengikuti keredhaan Allah. Dan Allah mempunyai kurnia yang besar.” (Surah Ali -Imran:173-174)

Peristiwa Kedua
Aku membaca sebuah berita kematian. Seorang pemuda yang lebih muda daripadaku meninggal dunia (sebab kematian tidak diingati).
Hatiku berdetik, bagaimana aku kelak di dalam kubur. Pasti aku diazab dengan azab yang paling pedih. Kerana amalanku tidak sebagus mana.

Peristiwa Ketiga
Aku melihat berita di televisyen. Kisah seorang remaja wanita yang rosak akhlaknya. Aku melihat ibu bapa remaja tersebut menangis semahu-mahunya megenang perilaku anaknya. Aku menjadi sebak. Lantas terdetik di hatiku, bagaimana anakku kelak, akan beginikah sikapnya nanti?

Rentetan-rentetan ini yang membuka hatiku untuk bertudung. Agar aku mendapat keredhaan Allah SWT.

Apabila aku bertudung aku merasa ketenangan. Ketenangan yang ku cari selama ini.
Diriku tidak sempurna mana kerana aku insan biasa yang punya kelemahan dan kekurangan. Aku masih memperbaiki kelemahan diri.
Dekatkanlah diri dengan Penciptamu, kerana di situ ketenanganmu.
Peganglah pada tali yang satu; tali agamamu kerana tali agamamu tidak akan putus dan ia akan membantumu.
Jadi selepas ini, aku berharap tidak akan ada lagi yang bertanya mengapa aku bertudung.
Sebaliknya, ucapkanlah Alhamdullilah apabila melihat perubahanku.

kredit utk adik Adibah Amalina
Adibah Amalina adalah seorang pelajar di Universiti Teknikal Malaysia (UTEM), Melaka. Kita doakan Adibah terus istiqamah dan mengajak sahabat lain untuk berubah sepertinya. Tahniah

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Peringatan daripada Allah SWT melalui firman-Nya yang bermaksud :

"Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan lelaki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinyua agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung." (Surah An-Nur, 31)

"Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." (Surah Al-Ahzab, 59)






Nota kaki:seronok tengok kawan-kawan perempuan yang dahulunya "free hair"..
kini sudah berjinak-jinak untuk bertudung..
aku gembira. gembira melihat ketenangan pada wajah mereka..
betul,ikhlas aku cakap, wajah mereka lebih cantik & ayu sgt2 bila bertudung...malah lebih manis melihat mereka bertudung..
Sebenarnya bagi aku.. tudung itu tidaklah punya nilai apa-apa..
Nilai yang sebenar adalah apabila kita berjaya membuka hati kita untuk mentaati perintah-Nya..
dan mereka berjaya. :)
..ALHAMDULILLAH..
semoga kekal smpai akhirnya...ok?

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

ANDA WAJIB KAHWIN!!








Anda wajib kahwin!!
..kenapa?..
sebab anda dah cukup 10 syarat di bawah nI..
so mula lah kumpul duit yer.. (^_^)

-Cinta bertambah indah dengan ikatan pernikahan..-

10 TANDA WAJIB KAHWIN

1. Sunyi di hati walaupun dikelilingi ramai orang..

“Dan kahwinkanlah orang yang bersendirian di antara kamu dan orang yang layak (berkahwin) daripada hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan hamba-hamba sahayamu yang perempuan. Jika mereka miskin, maka Allah akan memampukan mereka dengan kurnia-Nya; dan Allah Maha Luas (pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui.” (Surah an-Nur : 32)

Perasaan sunyi dan sayu merupakan sindrom paling kerap menimpa manusia yang kosong hatinya daripada mengingati Allah.
Kesunyian ini bermaksud hati terasa kosong dan wujud perasaan sepi sehingga boleh membawa kepada penderitaan, kepiluan serta kesedihan. Usahkan diri mereka yang mengalaminya, orang yang melihat juga akan berasa kesedihan tersebut.

Apabila seseorang itu berasa sunyi sekalipun terdapat ramai orang di sampingnya, maka itu adalah tanda pertama bahawa dia sudah sampai waktu untuk berkahwin.
Kawan yang ramai bergelak ketawa tetapi jenaka dan lelucon itu tetap tidak dapat mengubat kekosongan di hati.
Ini lantaran wujud ruangan vakum yang perlu diisi oleh seseorang yang dipanggil sebagai ‘buah hati’. Apabila didatangi perasaan sunyi yang pelik ini, maka ketahuilah bahawa perkahwinan itu sudah diwajibkan bagi mencegah kejadian dan penyakit lebih berat.

Rasulullah bersabda:

“Sesungguhnya syaitan itu bersama seorang dan menjauh apabila berdua.” – Hadith sahih riwayat Ahmad, an-Nasa’i, at-Tirmizi, Ibn Hibban dan lain-lain.

Apabila berseorangan, manusia itu mudah terdedah kepada pelbagai godaan, pemikiran tidak tangkas, akal lemah dan mudah terperangkap oleh tipu daya syaitan. Maka ketika itu, berkahwin sudah menjadi wajib bagi menyelamatkan kehidupan.
Ini kerana syaitan sentiasa mendorong manusia untuk berbuat mungkar sehingga mereka terjerumus ke dalam jurang maksiat.

2. Kehidupan yang tidak terurus.

Kehidupan sepatutnya menjadi medan untuk beramal soleh dan menunaikan kewajipan serta perintah ALLAH dengan mengikuti lunas-lunas Islam.
Kehidupan memberi kita satu peluang mengumpul sebanyak mungkin pahala bagi mendapatkan ganjaran syurga. Malangnya, bagi sesetengah orang, kehidupan mereka tidak terurus. Ia boleh dilihat ketika menziarahi rumah mereka.
Keadaannya bersepah, tidak kemas, makan serta pakai mereka tidak teratur sehingga mengundang pelbagai masalah sampingan.
Justeru orang seperti ini perlu dikahwinkan.
Perkahwinanlah yang akan menjadikan mereka lebih bertanggungjawab serta berkeyakinan untuk menjalani kehidupan dengan lebih baik dan juga bersistematik.

Abu Hurairah meriwayatkan bahawa Rasulullah S.A.W. bersabda:

“Sebaik-baik wanita yang menunggang unta salah satunya ialah wanita Quraisy yang solehah dan yang keduanya ialah wanita Quraisy yang berbuat baik kepada anak yatim yang masih kecil dan mengurus sendiri keperluan suaminya.” – Hadith sahih riwayat Muslim no. 4589.

3. Jiwa menjurus kepada lawan jantina

Pernahkah terjadi perasaan berdebar-debar dan jantung berdegup laju tatkala berada berhampiran dengan lawan jantina?
Sekiranya ‘ya’ dan jika keadaan sudah menjadi parah, jangankan sesekali duduk berdekatan, cukuplah kalau hanya sekadar melihat wanita cantik atau lelaki kacak melintas di hadapan mata.

Rasulullah S.A.W. bersabda:

“Maka sesiapa yang fitrahnya diarahkan kepada sunnahku, maka dia telah mendapat petunjuk. Sesiapa yang fitrahnya terarah kepada selainnya, maka dia telah binasa.” – Hadith riwayat Ahmad dan Ibn Hibban.

“Katakanlah kepada orang mukmin (lelaki) agar mereka menundukkan pandangan dan menjaga kemaluan mereka. Demikian adalah lebih suci bagi mereka. Sesungguhnya ALLAH Maha Mengetahui apa yang mereka kerjakan. Dan katakanlah kepada wanita mukminah agar mereka menundukkan pandangan dan menjaga kemaluan mereka…” – Surah an-Nur: 30-31

Rasulullah S.A.W. bersabda di dalam sebuah hadith qudsi yang menerangkan bahawa pandangan itu seperti panah beracun.

“Pandangan itu adalah panah beracun di antara panah iblis. Sesiapa yang meninggalkannya kerana takut kepadaKU, maka akan AKU gantikan dengan keimanan, yang ia dapatkan manisnya di dalam hatinya.” – Hadith riwayat at-Tabrani dan al-Hakim.

Jika hati atau jantung berdebar-debar sewaktu memandang lawan jantina, maka sudah pasti mereka ini termasuk di dalam golongan yang diwajibkan berkahwin.

ALLAH berfirman:

“Dan antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaan-Nya dan Rahmat-Nya: bahawa DIA menciptakan untukmu (lelaki) isteri-isteri daripada jenismu sendiri supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya dan dijadikan antara kamu (suami isteri) kasih sayang dan belas kasihan, sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan yang menimbulkan kesedaran bagi orang yang berfikir.” – Surah ar-Rum: 21

4. Hilang fokus apabila wujud lawan jantina.

Hilang fokus atau lemah tumpuan adalah perkara normal yang berlaku kepada kebanyakan orang bujang.
Keadaan ini berlaku kerana mereka kerap memikirkan berkisar tentang soal pasangan, masa depan yang tidak pasti dan persepsi daripada banyak pihak.
Akibatnya, ia memberi kesan kepada tugas harian seperti mereka mudah hilang tumpuan, prestasi kerja merosot serta hasil produktiviti menurun.
Mereka yang mengalami gejala hilang fokus atau lemah tumpuan ini adalah berpunca daripada faktor psikologi serta perasaan tidak stabil.
Umumnya, penyakit ini disebabkan oleh kesunyian dan kekurangan cinta serta belaian kasih sayang.
Jalan selamat dan ubat yang paling mujarab kepada masalah ini ialah dengan berkahwin.

“Dan orang yang beriman, lelaki dan perempuan, setengahnya menjadi penolong bagi setengahnya yang lain; mereka menyuruh berbuat kebaikan dan melarang daripada berbuat kejahatan; dan mereka mendirikan sembahyang dan memberi zakat, serta taat kepada ALLAH dan Rasul-Nya; mereka itu akan diberi rahmat oleh ALLAH; sesungguhnya ALLAH Maha Kuasa lagi Maha Bijaksana. ALLAH menjanjikan orang yang beriman, lelaki dan perempuan, (akan beroleh) syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai; mereka kekal di dalamnya dan beroleh tempat-tempat yang baik di dalam Syurga ‘Adn serta keredhaan daripada ALLAH yang lebih besar kemuliaannya; (balasan) yang demikian itulah kejayaan yang besar.” – Surah at-Taubah: 71-72

5. Cemburu melihat kebahagiaan orang lain.

Perasaan cemburu atau ghirah di dalam Islam terbahagi kepada dua bahagian.
Pertama ialah padabahagian yang halal dan diperintahkan iaitu cemburu di dalam perkara kebaikan.
Kedua ialah kepada perkara haram serta dilarang iaitu cemburu yang melampaui batas dan merosakkan.
Cemburu yang melampaui batas ini disebut hasad.
Perasaan hasad ini mampu menghapuskan kebaikan yang ada pada diri mereka, sebagaimana api membakar kayu kering.
Inilah yang dinyatakan oleh Rasulullah S.A.W. di dalam sabdanya:

“Jauhkanlah (oleh kamu) dengki (hasad) kerana ia akan memakan kebaikan sebagaimana api membakar kayu.” – Hadith riwayat Abu Daud.

Di dalam hadith yang lain, ada disebutkan:

“Janganlah saling hasad dan jangan mencari-cari kesalahan orang lain dan janganlah saling bermusuhan. Hendaklah saling memaafkan dan jadilah kamu bersaudara.” – Hadith riwayat Muslim.

Berusaha menunaikan kewajipan perkahwinan jika sudah wujud perasaan cemburu dan tertekan apabila melihat kebahagiaan orang lain.
Terutamanya ketika melihat kawan-kawan di sekeliling sudah pun mempunyai pasangan. Cemburu melihat orang lain berpasangan adalah isyarat bahaya bahawa perkahwinan itu perlu disegerakan.
Ketahuilah bahawa perkahwinan itu sememangnya indah sehingga wajar untuk kita berasa cemburu.

6. Wujud perasaan sayang terhadap kanak-kanak.

Ini berlaku kepada mereka yang sudah sampai seru untuk berumah tangga.
Apabila perasaan keibuan atau kebapaan tumbuh di dalam sanubari, ia akan mula memainkan peranan dengan menguasai diri dan mempengaruhi segala tindak tanduk.
Ini menunjukkan bahawa seseorang yang sudah sampai waktu untuk memiliki keluarga sendiri.
Inilah fitrah yang sudah ditetapkan oleh ALLAH.

ALLAH berfirman:

“Dijadikan indah pada (pandangan) manusia kecintaan kepada apa-apa yang diingini iaitu wanita-wanita, anak-anak, harta yang banyak daripada jenis emas, perak, kuda pilihan, binatang-binatang ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia dan di sisi ALLAHlah tempat kembali yang baik (syurga).” – Surah ali-Imran : 14

Ketika memegang kanak-kanak atau bayi, terasa berat untuk kita melepaskannya. Apabila berada berhampiran mereka, naluri keibuan atau kebapaan itu seolah-olah mendorong kita untuk merangkul, bermain, mengusik dan membelai manja serta menikmati penuh gembira senyuman yang suci bersih itu.
Itulah petanda bahawa sudah tiba masanya kita bergelar ibu dan bapa.

7. Jatuh cinta pada seseorang.

Jatuh cinta merupakan fitrah setiap manusia, begitu juga dengan perasaan minat dan suka.
Ia adalah sesuatu yang tidak dapat dielakkan kerana ALLAH telah mencipta manusia dengan fitrah sedemikian.
Lelaki dijadikan untuk tertarik kepada wanita dan begitulah juga sebaliknya. Maka,tarikan ini adalah fitrah di mana ALLAH telah menyediakan jalan keluar yang paling sempurna iaitu dengan berkahwin secara sah.
Perkahwinan merupakan sebaik-baik jalan perhubungan di antara lelaki dan wanita.

Ibn al-Qayyim berkata bahawa ia adalah ‘Ketetapan ALLAH dengan hikmah-Nya menciptakan makhluk dalam keadaan saling mencari yang sesuai dengannya.
Secara fitrah saling tertarik dengan jenisnya.
Tetapi akan menjauh daripada yang berbeza dengannya.’
Inilah ketetapan ALLAH kepada semua makhluk-Nya.

ALLAH berfirman:

“DIAlah yang menciptakan kamu daripada diri yang satu dan daripadanya, DIA menciptakan isterinya, agar dia merasa senang kepadanya…” – Surah al-A’raf: 189

8. Desakan hawa nafsu

Ini selalu terjadi kepada lelaki dan wanita yang baru mencapai usia remaja. Sekiranya terdedah kepada lawan jantina, mereka akan cepat tergoda dan teruja. Bahkan, golongan dewasa yang mencapai usia pertengahan juga kerap kali mempunyai desakan ini.
Hal ini disebabkan oleh banyak faktor dan perkara ini perlulah diambil berat.
Mereka mesti berhati-hati di dalam mengendalikan hawa nafsu tersebut kerana ia boleh mengundang pelbagai masalah dan bahaya.
Jalan paling selamat bagi menangani desakan nafsu ini ialah melalui perkahwinan. Melaluinya, desakan tersebut dapat dilangsaikan menurut tatacara Islam.

Hadith ini diriwayatkan oleh Abu Zubair. Daripada Jabir, bahawa Rasulullah S.A.W. melihat seorang wanita lalu wujud keinginan di dalam hati baginda. Lalu baginda mendatangi Zainab yang sedang membuat roti dan lantas melaksanakan hajatnya. Setelah selesai, baginda keluar dan bersabda:

“Sesungguhnya seorang wanita menghadap dengan bentuk syaitan dan mundur dengan bentuk syaitan juga. Jika ada di antara kalian melihat seorang wanita, lalu berasa ghairah, maka datangilah isterinya (salurkan kepadanya). Sebab hal itu dapat menolak penyakit yang ada dalam hatinya.” – Hadith riwayat Imam Muslim, Abu Daud, al-Baihaqi dan Ahmad. Matan ini milik Ahmad daripada beberapa jalur yang berasal dari Abu Zubair.

Maksud ‘wanita sebagai menghadap dengan bentuk syaitan’ bukan menunjukkan satu penghinaan atau penindasan.
Makna paling tepat ialah wanita itu dipergunakan oleh syaitan dengan menghiasi mereka sehingga kelihatan cantik di mata lelaki yang memandang.
Hakikatnya, wanita itu biasa sahaja.
Hal itu berlaku kerana syaitan menghiasi mata dengan penipuan dan godaan.

9. Beronani.

Onani atau melancap ialah perbuatan mengeluarkan air mani bukan melalui hubungan intim atau persetubuhan.
Beronani adalah satu perbuatan yang dipandang sebagai dosa besar di sisi Islam.
Demikian, menurut majoriti para fuqaha.
Imam Syafi’e dan Imam Malik juga mengharamkan perbuatan sedemikian.
Ini berdasarkan firman ALLAH S.W.T. di dalam al-Quran:

“Dan mereka yang menjaga kehormatannya (dalam hubungan seksual) kecuali kepada isteri atau hamba sahayanya, maka sesungguhnya mereka tidaklah tercela. Barang siapa yang mengingini selain yang demikian, maka mereka adalah orang yang melampaui batas.” – Surah al-Mukminun: 5-7

“Hendaklah kamu berpuasa kerana puasa itu dapat mengawal.” – Hadith riwayat al-Bukhari no. 5063, Muslim no. 3389, an-Nasa’i dan Ahmad.

Hadith tersebut jelas menunjukkan bahawa puasa berperanan untuk mencegah nafsu syahwat, bukannya merawat.
Rawatan mujarab bagi penyakit ini hanyalah melalui perkahwinan.

10. Dorongan untuk melakukan hubungan intim.

Seseorang itu wajib berkahwin jika telah wujud di dalam jiwanya desakan untuk melakukan hubungan intim.
Lelaki yang memiliki desakan nafsu yang kuat dibenarkan untuk berkahwin sehingga empat orang isteri pada satu masa.
Ketentuan ini diperkuat lagi dengan ayat al-Quran.

ALLAH berfirman:

“…Kahwinilah wanita-wanita (lain) yang kamu senangi: dua, tiga atau empat. Kemudian, jika kamu takut tidak akan dapat berlaku adil maka (kahwinilah) seorang sahaja…” – Surah an-Nisa’ : 3.

Itulah hikmah ALLAH memberi keizinan untuk berpoligami kepada suami yang memiliki kekuatan dan kemampuan yang ditetapkan oleh-Nya.
Memiliki nafsu syahwat yang kuat bukanlah satu kesalahan.
Sebaliknya, ia adalah kebaikan jika disalurkan pada jalan yang halal dan benar. Justeru, lelaki haruslah lebih bijak dalam menangani kemampuan ini.

Kredit: FB

~ tick main2 je ni...hehehe

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
nota kaki:hahahhaa..>!!saya wajib kahwin....huhu.. (^_^)

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Thursday, October 27, 2011

kuatkah aku?



Saat kita menangis sambil berkata:

"Mengapa Allah membiarkan perkara ini menimpaku?"

Katakan pada diri:
"Kerana Allah Maha tahu bahawa kita akan menjadi orang yang lebih kuat!"

InsyaAllah...

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

20 SEBAB KENAPA LELAKI TAK NAK KAHWIN



1."Duit lum cukup lagi".
Pompuan mana tahu susahnya laki nak kumpul duit nak bayar mas kawin le? hantaran la. Dah tu mas kawin & hantaran tu letak tinggi mengalahkan artis. Cam nak jual anak jer. Kita makan megi jer nak kumpul duit tu bukannya pompuan tau. Megi pun dah nak naik harga!

2. "Nak beli kereta dulu baru nak kahwin".
Takde keta pompuan pun pandang kita sebelah mata jer . Pompuan karang ni mana yang tahan turun naik bas? Jatuh standard kalau naik bas tu.. .

3. " Susah la nak cari yang berkenan dihati".
Memang susah pun. Pompuan sekarang ini ?da duit abangku saying, takde pitis sayangpun abis!

4."Tak datang seru lagi kot".
Awek pun tak de lagi? camana nak kahwin.

5."Banyak sangat halangan".
Banyak sangatla procedure karang ni. Nak kena masuk kursus le. Ujian HIV le. Pastu ada keluarga si dia tak sukakan kita. Nak ajak kawin kat Siam dia tak nak!

6."Belum bersedia la".
Nak pikul tanggungjawab sebagai ketua keluarga ini amat berat. Pompuan apa tau! Karang ni tanggungjawab terhadap diri sendiri lagi pun belum terlaksana.

7. "Ilmu tak cukup la".
Ilmu batin tu memang la dah cukup sejak dapat ?impi basah? yang pertama tu kita dah expert. Tapi ilmu rumahtangga?oal-soal pompuan belum khatam lagi. Kang rumahtangga huru-hara.. orang salahkan kita gak!

8."Kahwin nanti tentu susah nak kena tanggung keluarga lagi, Kalau dapat isteri yang 2 x 5 je.Kena bimbing pulak lepas tu nak kena tanggung semua dosa isteri, dosa sendiri tak tertanggung nie pulak nak tanggung dosa isteri"
. Berat tanggungjawab ni. Bukan senang yang pikul dosa orang. Dosa sendiri pun tak terpikul.
Kalau dapat isteri yang memahami tu ok gak.

9."Dah mencubalah tapi telah dikecewakan".
Pompuan memang suka mengecewakan lelaki. Pantang nampak laki kaya jer? tak kira ler laki orang ker?.duda orang ker? terus tinggalkan kita.

10."Banyak perkara nak kena fikirkan terlebih dahulu la".
Memang banyak .. Tangungjawab lelaki ni lebih besar. Pompuan semua laki yang tanggung. Belum kawin bapa & saudara lelaki yang tanggung. Dah kawin, suami lak tanggung.

11."Jodoh tak sampai lagi kot".
Dah berusaha tapi asyik kena reject jer. Tah apa yang pompuan dok cari tu !!

12."Perempuan nie peliklah kalau dia suka kat kita tapi tak habih2 nak merajuk dan marah macam kita nie suka sangat" .
Pompuan ini sikit-sikit majuk. Anak kucing dia ilang sehari pun dia majuk. Macam la kita yang curik anak kucing dia tu. Dah tu nak pujuk kena beli hadiah , bawa jejalan, makan-makan?.abis tu bila duit kita nak cukup untuk kawin!

13. "Dah bagitau dah, nie kita suka dan nie kita tak suka, tapi masih dia buat juga yang kita tak suka".
Pompuan selalu suka buat apa yang kita tak suka. Macam mana kita boleh tahan kalau kawin nanti!!

14."Saya takut la nak bercinta nanti terluka susah la".
Sebenarnya dah memang terluka. Cuma pompuan jer buat tak tau!!

15."Dia nie suka pasang ramai org sangat".
Haah? dia banyak kekawan lelaki. Kita ni duk lam waiting list dia jer.

16. "Dia memang banyak helahlah kejap suka kejap tidak".
Pompuan memang camtu..

17. "Nak carik yang solehah lah".
Dah jumpa tapi dah berpunya?.Takkan nak rampas orang punya kot.

18. "Masalah la".
Pompuan suka menjadikan masalah kecil menjadi besar.

19. "Nak sambung belajarlah awek saya tu ader master atau phd malu la".
Takkan kita yang ada SPM ni jer nak terhengeh awek tu. Siang-siang lagi mak bapa dia dah reject.

20. "Saya suka sangat kat dia, tapi dia tak suka kat saya"
. Pompuan suka bermain-main ngan hati lelaki yang suka kat dia. hehe..betul ke??




nota kaki: hehehhe... yeke? (^________^)
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Which one is yours?

Never believe in 3 people:
Sagittarius,Aries,Pisces
They are the Most Selfish n Mean. :/

Never lose 3 people:
Taurus,Cancer,Capricorn
They are the Most Sincere n True Lovers..

Never share with 3 people:
Virgo, Libra, Scorpio
They can never Keep Secrets n Cheat People by Crocodile Tears :/

Never reject 3 people:
Leo, Gemini, Aquarius
They are True,Honest Friends and Never Think Bad for any one?

Which one is yours?




~~~~~~~~~~~~~~~
Jan Taurus............ (^______________^)
yeaaaahhh... yeaaah...

actually, Jan punya besday Kompius sikit...
skejap Taurus,...skejap aries.. xtau yg mana 1..
tp Jan pilih Taurus... aci x? :P
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!



Did you ever fall for someone you know you shouldn't?
Try hard to hide your feelings, but it's so hard you just couldn't?
He's/She's only a friend, and can be nothing else.
That's the lie you keeping telling yourself.
You are so happy when in his/her presence,
But keep reminding yourself it could never happen.
A simple meet of the eyes turns into a stare.
You hide your feelings so no one can see.
You don't want to tell your friends because you would get embarresed.
So you keep your feelings bottled up and tell nobody.

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Monday, October 24, 2011

Happy Deepavali..................

Esok(selasa,25/10/2011) company bg cuti...
sempena raya Deepavali ni...
dapat lah cuti 2 hari...hehehe

so,awal2 ni,nk wish lah
HaPPy Deepavali kat semua Follower...
Kita kan 1 Malaysia...
so,kena lah wish jugak... (^________^)




Wishing u,

•May This Diwali be as bright as ever.
•May this Diwali bring joy, health and wealth to you.
•May the festival of lights brighten up you and your near and dear ones lives.
•May this Diwali bring you the utmost in peace and prosperity.
•May the spirit of light illuminate the world.
•May the light that we celebrate at Diwali show us the way and lead us together on the path of peace and social harmony

"WISH U A VERY HAPPY DIWALI"


Love,
Nurulhidayatul Marjan binti Ibrahim.
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Layan Lagu... Layan perasaan.....



I heard that you settled down
That you found a girl and you're married now.
I heard that your dreams came true.
Guess she gave you things I didn't give to you.

Old friend, why are you so shy?
Ain't like you to hold back or hide from the light.

I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn't stay away, I couldn't fight it.
I had hoped you'd see my face and that you'd be reminded
That for me it isn't over.

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,"
Yeah.

You know how the time flies
Only yesterday was the time of our lives
We were born and raised
In a summer haze
Bound by the surprise of our glory days

I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn't stay away, I couldn't fight it.
I had hoped you'd see my face and that you'd be reminded
That for me it isn't over.

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."

Nothing compares
No worries or cares
Regrets and mistakes
They are memories made.
Who would have known how bittersweet this would taste?

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."


~~~~~~~~~~~~~~~~
nota kaki: rasa nk menangis plak bila duk nyanyi2 lagu ni... :)
apsal lah tetibe teringat kisah 3 tahun lepas? (-_-) huhuhu..
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Jaga tingkah laku...Jaga keperibadian...


(sori. Gambar agak kecik... tp korang leh tgk kan? )

Peace ( V ) + Lidah Terjelir ...
Mungkin ramai lagi yang tahu pasal nie ,
Adakah korang tahu maksud V + Lidah terjelir nie??
dan entah korang perasan ke tidak sebab budak-budak perempuan sekarang nie suka buat posing macam nie selalu..
tak percaya ?
korang tengok friend kat Facebook , mesti ada yang posing macam nie....
apa maksud Peace ( V ) + Lidah Terjelir ??
V nie lebih ditujukan pada kemaluan perempuan atau lebih dikenali sebagai V-Zone / Miss V.
so , bila kita gabungkan kedua-dua :
V+LIDAH = JILAT KEMALUAN WANITA..
Ooouppz , soorry to say.. !
cuma nak bagi peringatan jer...

sebar2kanlah dan share untuk kebaikan..^^


copy dr FB.


BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Sunday, October 23, 2011

siLa bandingkan :)





Rasanya Manusia dah tak boleh nk bandingkan dgn binatang..
Sbb binatang pn ada hati & perasaan.... :)
Manusia Ada? ho.....HO...Ho....
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

We only have 1 mother....


My mom only had one eye. I hated her… She was such an embarrassment. She cooked for students and teachers to support the family.

There was this one day during elementary school where my mom came to say hello to me. I was so embarrassed.

How could she do this to me? I ignored her, threw her a hateful look and ran out. The next day at school one of my classmates said, ‘EEEE, your mom only has one eye!’

I wanted to bury myself. I also wanted my mom to just disappear. I confronted her that day and said, ‘ If you’re only gonna make me a laughing stock, why don’t you just die?’

My mom did not respond… I didn’t even stop to think for a second about what I had said, because I was full of anger. I was oblivious to her feelings.

I wanted out of that house, and have nothing to do with her. So I studied real hard, got a chance to go abroad to study.

Then, I got married. I bought a house of my own. I had kids of my own. I was happy with my life, my kids and the comforts. Then one day, my Mother came to visit me. She hadn’t seen me in years and she didn’t even meet her grandchildren.

When she stood by the door, my children laughed at her, and I yelled at her for coming over uninvited. I screamed at her, ‘How dare you come to my house and scare my children!’ GET OUT OF HERE! NOW!!!’

And to this, my mother quietly answered, ‘Oh, I’m so sorry. I may have gotten the wrong address,’ and she disappeared out of sight.

One day, a letter regarding a school reunion came to my house. So I lied to my wife that I was going on a business trip. After the reunion, I went to the old shack just out of curiosity.

My neighbors said that she died. I did not shed a single tear. They handed me a letter that she had wanted me to have.

‘My dearest son,

I think of you all the time. I’m sorry that I came to your house and scared your children.

I was so glad when I heard you were coming for the reunion. But I may not be able to even get out of bed to see you. I’m sorry that I was a constant embarrassment to you when you were growing up.

You see……..when you were very little, you got into an accident, and lost your eye. As a mother, I couldn’t stand watching you having to grow up with one eye. So I gave you mine.

I was so proud of my son who was seeing a whole new world for me, in my place, with that eye.

With all my love to you,

Your mother.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

nota kaki: We only have 1 mother.so,Please LOVE & TAKE CARE her....
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Friday, October 21, 2011

with Hijab & without Hijab....




hehehehhehee.. :)
sexy kan ayam ni..?
comeeeey je.......
(^____^)
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Find someone....................


Find someone who isn't afraid to admit that they miss you.
Someone who knows that you're not perfect, but treats you as you are.
One who gives their heart completely.
Someone who says I love you and means it.
Find someone who wouldn't mind waking up with you in the morning and seeing your wrinkles and your gray hair but still falls in love with you all over again.

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

"ENGRISH" TERBAIK



ALAMAK.................!
UM??

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

RAHSIA PERGERAKAN KITA DALAM SOLAT



Inilah dia rahsia solat, sebagai peringatan bagi yang dah tahu atau panduan bagi yang baru tahu.

1. Niat Sembahyang : Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.

2. Berdiri Betul : Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.

3. Takbir-ratul Ihram : Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.

4. Fatihah : Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.

5. Ruqu' : Sebagai tikar kita di dalam kubur.

6. I'tidal : Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika di dalam kubur.

7. Sujud : Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.

8. Duduk antara 2 Sujud : Akan menaung panji-panji nabi kita didalam kubur.

9. Duduk antara 2 Sujud (akhir) : Menjadi kenderaan ketika kita di padang Mahsyar.

10. Tahhiyat Akhir : Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh mungkar & nangkir di dalam kubur.

11. Selawat Nabi : Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12. Salam : Memelihara kita di dalam kubur.

13. Tertib : Akan pertemuan kita dengan Allah S. W. T

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Rahsia di sebalik air sembahyang

Ramai di antara kita yang tidak sedar akan hakikat bahawa setiap yang dituntut dalam Islam mempunyai hikmah nya yang tersendiri.

Pernahkah kita terfikir mengapa kita mengambil wuduk sedemikian rupa?

Pernah kita terfikir segala hikmah yang kita perolehi dalam menghayati Islam?

Pernah kita terfikir mengapa Allah lahirkan kita sebagai umat Islam?

1. Ketika berkumur
berniatlah kamu dengan, "Ya Allah,ampunilah dosa mulut dan lidahku ini".
Makna: Kita hari-hari bercakap benda-benda yang tak berfaedah.

2. Ketika membasuh muka
berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, putihkanlah muka ku di akhirat kelak, Janganlah Kau hitamkan muka ku ini".
Makna: Ahli syurga mukanya putih berseri-seri.

3. Ketika membasuh tangan kanan
berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, berikanlah hisab-hisabku ditangan kanan ku ini".
Makna: Ahli syurga diberikan hisab-hisabnya di tangan kanan

4. Ketika membasuh tangan kiri
berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, janganlah Kau berikan hisab-hisab ku di tangan kiri ku ini".
Makna: Ahli neraka diberikan hisab-hisabnya di tangan kiri .

5. Ketika membasuh kepala
berniatlah kamu dengan,"Ya Allah,lindunganlah daku dari terik matahari di padang Masyar dengan Arasy Mu".
Makna: Panas di Padang Masyar macam matahari sejengkal di atas kepala.

6. Ketika membasuh telinga
berniatlah kamu dengan,"Ya Allah, ampunilah dosa telinga ku ini"
Makna: Hari-hari mendengar orang mengumpat, memfitnah dll.

7. Ketika membasuh kaki kanan
berniatlah kamu dengan."Ya Allah, permudahkanlah aku melintasi titian Siratul Mustaqqim".
Makna: Ahli syurga melintasi titiandengan pantas sekali..

8. Ketika membasuh kaki kiri
berniatlah kamu dengan,"Ya, Allah, bawakanlah daku pergi ke masjid-masjid, surau-surau dan bukan tempat- tempat maksiat"
Makna:Qada' dan Qadar kita di tangan Allah
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-KALAU BERWUDUK SEBELUM TIDUR,ALLAH AKAN TURUNKAN MALAIKAT MENJAGA KITE DARI KEBURUKAN SEPERTI KEBAKARAN,SIHIR DLL

-KALAU DAH BERWUDUK PASTU KITE WUDUK LAGI AKAN DAPAT 10 KEBAIKAN

-AMALKAN BERWUDUK JUGA BOLEH AWET MUDA

-WUDUK JUGA BOLEH BERSIHKAN N CUCI DOSE KITE

_WUDUK JUGA DAPAT HINDARKAN KITE DARI PELBAGAI PENYAKIT SEPERTI H1N1 SEBAB TANGAN & ANGGOTA YG LAIN DLM KEADAAN BERSIH
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

nota kaki:MasyaAllah.... sempurnakanlah wudhuk kita...
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Thursday, October 20, 2011

meninggalkan solat


SIKSAAN KETIKA HIDUP DI DUNIA

Allah mengurangkan keberkatan umurnya.
Rezekinya dipersempitkan oleh Allah.
Tidak ada tempat baginya di sisi agama Islam.
Hilang cahaya soleh dari wajahnya.
Amal kebajikan yang dilakukannya langsung tidak diberi pahala.

SIKSAAN KETIKA SAKHARATUL MAUT


Ia akan menghadapi sakharatul maut dalam keadaan hina.
Matinya dalam keadaan menderita kelaparan.
Matinya dalam keadaan yang tersangat haus walaupun diberi minum air sebayak tujuh lautan.

SIKSAAN KETIKA DALAM KUBUR


Allah akan menyempitkan kuburnya dengan sesempit-sempitnya.
Kuburnya akan digelapkan.
Allah akan menyiksanya dengan pedih sehingga hari Qiamat.

SIKSAAN KETIKA BERADA DI AKHIRAT

Ia akan dibelenggu dan diseret ke padang Mashyar oleh Malaikat.
Allah tidak akan memandangnya dengan pandangan belas kasihan.
Allah tidak akan mengampuni dosanya dan dia akan disiksa dengan keras di dalam neraka.

NISBAH DOSA MENINGGALKAN SEMBAHYANG

1-Sembahyang Subuh - Ia akan disiksa selama 60 tahun di dalam Neraka (bersamaan 60,000 tahun dunia).

2-Sembahyang Zuhur - Dosanya seperti membunuh 1000 jiwa orang Islam.

3-Sembahyang Asar - Dosanya seperti ia meruntuhkan Kaabah.

4-Sembahyang Maghrib - Dosanya seperti ia berzina dengan ibunya (bagi lelaki) atau dengan ayahnya (bagi perempuan).

5-Sembahyang Isyak - Allah tidak redha ia hidup di bumi Allah ini dan digesa agar ia mencari bumi lain.

nota kaki: peringatan utk diri sendiri..
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!




Bila ahli keluarga meninggal,
janganlah seseorang itu menangis hingga melampaui batas meratapi kematian insan tersayang.

Sesungguhnya mayat itu akan terseksa kerana tangisan ahli keluarga terhadapnya.
(H.R. Muslim)

Sesiapa yang diratapi ke atasnya,
maka dia akan diseksa disebabkan ratapan ke atasnya pada hari Kiamat kelak.
(H.R. Muslim)



nota kaki: alhamdulillah.. ALLAH bg aku kekuatan utk tak menangis smpai melampau2...
sape x sedihkan bila Arwah mak meninggal? org yg satu2 nya rapat ngn aku...
yg aku always share ape2 je masalah.. skrg ni arwah mak dah xde.. kalo aku ada masalah,aku lebih suka keep sorang2... sbb tu la kdg2 aku terlampau stress smpai menangis sesorang... Semoga ALLah kuatkn hati aku utk hidup kat dunia ni...
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

JOM TAMBAH TRAFIK BLOGGGGG!




Join..................!!!
(^_^)

nk join jugak?
Boleh aje.....
jom Klik kat sini.....

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Wednesday, October 19, 2011

Kanak-kanak Malang Di China Dilanggar & 18 Orang Membiarkannya Di tengah Jalan

Yue Yue

I am sure by now u guys have heard about the Yue Yue, the 2 year old kid who was ran over twice by lorries in China. She was left to die for close to 7 minutes and no one came to her aid. Dia hanya diselamatkan oleh Chen Xianmei (58) seorang pengutip sampah dan kini dirawat di unit kawalan rapi Hospital Foshan di Provinsi Guangdong. Beliau kini dalam keadaan koma dengan kecederaan otak yang extensif. Prognosisnya tidak berapa baik dan pihak hospital akan mencuba sedaya upaya merawatnya. Tetapi ada laporan berita yang mengatakan Yue Yue sudahpun brain dead dan beliau sebenarnya dah mati. Pihak Blogserius tidak dapat mengesahkan rumours ini at this moment.

Polis berjaya menangkap kedua0dua pemandu yang melenyek Yue Yue. Lelaki yang mula melanggar beliau mengaku menggunakan telefon bimbit ketika memandu. Beliua juga mengaku cuba membayar pampasan kepada bapa Yue Yue sebelum menyerah diri kepada pihak polis. Bila ditanya mengapa beliau tidak membantu Yue Yue selepas dilanggar lelaki itu berkata

"Jika dia mati saya hanya perlu bayat 20 000 yuan. Jika dia hanya cedera saya perlu bayar ratusan ribu yuan"

This is a culktural thing. Aku membaca dibeberapa laman lain dan ada discussion tentang budaya masyarakat cina di China.
Jika sesorang itu mati yang mengakibatkan kematian perlu membayar wang pampasan. Tetapi jika mangsa cedera dan cacat yang mengakibatkan kecacatan harus menanggung kos sara hidup mangsa seumur hidup. This is a Chinese culture of HONOUR. Harus bertanggungjawab atas kesalahan terhadap orang lain. Masalah disini ialah the driver takde honour dan hendak bayar LUMP SUMP wang kematian dan tak mahu bayar wang sara diri jika Yue Yue hidup.

Kepada pembaca yang ada bertanya;

"Kenapa orang ramai buat DERK je walaupun nampak Yue Yue cedera parah Obe?"

Di China ada beberapa kes yang fakap dimana orang yang membantu mangsa tercedera selepas kemalangan terpaksa bayar "honour money" yang aku sebutkan diatas. Orang ramai yang membantu pula dituduh menyebabkan kemalangan walaupun mereka tak bersalah dan hanya mahu membantu. FAKAP kan? Akibat kes sebegini warga China jadi PHOBIA hendak membantu mereka yang tercedera selepas kemalangan. Bukan mereka tak berhati perut tapi mereka tak mahu jadi mangsa saman dan tak mampu membayar honour money. So dont be so judgemental. Its a whole different culture in China people!

Adakah Yue Yue akan hidup normal semula? I doubt it. Will the driver dikenakan hukuman berat? I doubt it too that is the law. Yang pasti Chen Xianmei kini menjadi hero di China kerana beliau menyelamatkan Yue Yue. Beliau juga diberi ganjaran USD 1570 oleh pihakl berwajib Foshan sebagai ganjaran hati murninya. Dibawah ialah foto ibu bapa Yue Yue kowtow kepada Chen Xianmei kerana menyelamatkan anak perempuan mereka. SADNESS!








sumber: Blog serius
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Di bawah ini pula disertakan video kesudahan daripada kejadian malang yang menimpa kanak-kanak tersebut. Gadis berusia 2 tahun itu dimasukkan ke hospital dan dilaporkan koma.



Doktor berkata Yue Yue mengalami kecederaan yang teruk pada otak dan dijangka akan mati tidak lama lagi disebabkan peluang anak kecil itu untuk hidup amat tipis dengan keadaannya yang kritikal sekarang.

Rentetan dari Peristiwa Malang Menimpa Kanak-kanak 2 Tahun Digilis Kenderaan di China

1-Kanak-kanak tersebut melalui jalan raya dan dilanggar sebanyak 2 kali.

2-Dalam masa yang sama, hampir 18 orang yang melalui jalan tersebut tidak menghulurkan bantuan sama sekali.

3-Kanak-kanak itu terlantar kesejukan selama hampir 7 minit.

3-Kanak-kanak yang sudah tidak berdaya itu akhirnya diselamatkan oleh seorang perempuan tua.

4-Walaupun terdapat beberapa tindak balas terhadap anggota badan gadis tersebut, doktor mengesahkan gadis tersebut dalam keadaan koma dan dia tidak dapat bernafas dengan sendiri dan memerlukan bantuan pernafasan. Kecederaan di otak juga dilaporkan sangat serius.

5- 2 pemandu yang melanggar Kanak-kanak itu telah menyerah diri.
Bapa kepada mangsa tersebut amat sedih disebabkan ada di antara 18 orang yang melalui jalan tersebut kenal bapa mangsa!

6-Perempuan tua yang menolong mangsa itu berkata tidak mengharapkan balasan mahupun perhatian dengan niat hanya mahu menolong mangsa.

Tindakan yang dilakukan ke atas Yue Yue dianggap amat kejam dan amat dikecam di seluruh negara. Status mengenai keadaan Yue Yue buat masa sekarang masih tidak diketahui. Ada khabar angin mengatakan Yue Yue telah meninggal dunia tetapi Shanghaiist melaporkan anak kecil tersebut masih lagi hidup. Diharapkan keadaan Yue Yue bertambah baik.
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Teringin...........


aku suka bukak blog ni...
PENGALAMAN DI KOTA MEKAH
suka baca pengalaman org ni kat sana...
Insya ALLAH kalau di izinkan ALLAH,
nk g buat UMRAH...
semoga ALLAH permudahkan apa yg aku nk buat ni..
semoga ALLAH bukak kan hati aku..
bagi aku ketenangan.....

2,3 minggu ni xtau lah.. rasa nk je g ziarah kat sana...
teringin sgt...
perasaan ni rasa nk sgt2 g...
kdg2 tetibe aku nangis,sbb takut...
takut xsempat nk g sana....
kadang2 takut...
byk ilmu x cukup....

Ya ALLAH, bukak kan lah hati aku..
Permudahkan lah segala2nya...


BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

I just haven't met you yet.....(^_^)



I'm not surprised, not everything lasts
I've broken my heart so many times, I stopped keeping track
Talk myself in, I talk myself out
I get all worked up, then I let myself down

I tried so very hard not to lose it
I came up with a million excuses
I thought, I thought of every possibility

And I know someday that it'll all turn out
You'll make me work, so we can work to work it out
And I promise you, kid, that I give so much more than I get
I just haven't met you yet

I might have to wait, I'll never give up
I guess it's half timing, and the other half's luck
Wherever you are, whenever it's right
You'll come out of nowhere and into my life

And I know that we can be so amazing
And, baby, your love is gonna change me
And now I can see every possibility

And somehow I know that it'll all turn out
You'll make me work, so we can work to work it out

And I promise you, kid, I give so much more than I get
I just haven't met you yet

They say all's fair
In love and war
But I won't need to fight it
We'll get it right and we'll be united

And I know that we can be so amazing
And being in your life is gonna change me
And now I can see every single possibility

And someday I know it'll all turn out
And I'll work to work it out
Promise you, kid, I'll give more than I get
Than I get, than I get, than I get

Oh, you know it'll all turn out
And you'll make me work so we can work to work it out
And I promise you kid to give so much more than I get
Yeah, I just haven't met you yet

I just haven't met you yet
Oh, promise you, kid
To give so much more than I get

I said love, love, love, love
Love, love, love, love
(I just haven't met you yet)
Love, love, love, love
Love, love
I just haven't met you yet




BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

✿Kisah Dongeng ✿



Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja


(-__-)
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Pra-Perkahwinan Yasmin Hani Dan Sha’arin Razali


sweet kan?

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Tuesday, October 18, 2011

Mcdonalds coupon



CoupOn Mc D kembali!!!!!!!!!!!!!!!!!
tapi kali ni bukan yg percuma ya....
tp ada jugak lah diskaun dia....
korang just masuk kat website Mc D


pastu download LA....
korang tunjuk ke kat kaunter tu nnti...
ok?
Moh la kita makan MC D minggu ni...hehehehee

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

My dear Follower...Sori.. (-_-)


Assalamualaikum...

my dear Follower.....
sori, minggu ni lgsg xsempat nk ambik tau pasal blog ni....
selalunya smpai opis mst benda yg pertama buat ▬ ► bukak blog..
skrg dah xsempat nk berBLOGging....
keje kat opis byk sesangt...
al-maklumlah keje kat bhgian Peperiksaan...
hari2 exam...
hari2 kena buat Transcript..
hari2 stress mengadap result2 student..
(bila lah nk keje kat IPTA Awam ni...hehhee kalo ada jOb kosong,bgtau ya...! hehee...)

Xsempat nk follow mana2 blog skrg ni....
sori tau...
nnti x busy,
Jan akan cuba Follow korang...
sori.... :)

BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...