:: Mereka2 Yang CooL !!::

Tuesday, May 10, 2011

Kahwini pasangan yang boleh membuat anda berasa seronok selama-lamanya…

Berapa kerapkah teman-teman kita yang sudah berkahwin komplen pasal suami mereka yang suka sangat tengok sukan di tv pada hujung minggu?

Hmmphh…. takkan mereka tak perasan yang laki mereka tu sememangnya minat sukan giler-giler semasa mereka tengah berdating? Takkan mereka harap segala-galanya akan berubah selepas kahwin?

Terimalah kenyataan bahawa hidup nie penuh dengan suka duka, jadi adalah penting untuk mencari seseorang yang kita confirm boleh berseronok sampai ke hari tua. Inilah caranya bagaimana anda boleh mencari lelaki seperti itu:

1. Senaraikan perkara yang ingin anda buat. Kemudian, lakukannya. Kalau ikut teori sayalah, jika semua orang yang suka makan angin di pantai benar-benar melakukannya, mereka mungkin akan berjumpa dengan pasangan masing-masing, berkahwin dan seterusnya industri mencari pasangan akan lenyap..:-).
Jika suka membaca pulak, lepaklah di kedai buku. Jika ada café di sebelahnya, selalulah lepak di situ. Buatlah perkara yang anda suka lakukan. Kerana mana tau kot-kot anda akan bertemu dengan jodoh yang ’sekepala’ dengan anda di situ…? (wahhh...nak try lah...hihi...nak g mana ek????aku akan jumpa dgn org yg satu hobi ngn aku tak? atau yg berlawanan hobi ngn aku?)

Sebenarnya, teknik ini berkesan untuk seorang rakan baik saya. Cerita dia camnie. Bila dia dapat tahu yang kekasihnya telah bermain kayu tiga, dia terus tinggalkannya. Dia ambik masa jugak untuk bersedih dan kemudian dia teruskan kehidupan seperti biasa. Dia ada dua hobi, memasak dan berlumba. Dia join kelas memasak dan kelab berlumba di Sepang, dengan harapan dapat meluaskan lagi ‘rangkaian’ sosialnya. Bila kelas memasak itu berakhir, dia menjemput rakan-rakan sekelasnya ke parti di rumahnya dan menyuruh mereka membawa kawan-kawan. Dan tekalah siapa yang datang? Seorang wanita yang menyeronokkan dan cantik (dan setia!) yang suka berhibur dan menikmati makanan yang sedap, seperti jugak empunya diri. Sekarang, mereka telah berkahwin selama tiga tahun. Dia tak sangka akan mendapat jodoh dengan cara sebegini…:-)






2. Senaraikan perkara yang ingin anda buat tapi masih tak sempat nak buat. Nak tau bagaimana untuk baiki transmission? Ambillah kursus auto repair. Ehem..ehem…wanita sebenarnya lebih cenderung untuk berjumpa dengan kaum lelaki di sana. Jika nak polish lagi skil menguruskan wang anda, ambillah kursus kewangan. Ntah-ntah anda akan bertemu dengan orang yang bijak, menarik dan mudah didekati di sana. (kan???hehhee)

Kunci untuk mencari bakal suami yang boleh membuatkan anda berasa seronok dalam 10, 25 dan 50 tahun dari sekarang ialah dengan melakukan perkara-perkara yang membuatkan anda berasa gembira pada hari ini.

Kemudian, tunggu siapa yang akan muncul!

Good luck!



** aiiishh....xsabar nih.....(^_^)
semoga "sOmeOne" tu cepat2 muncul.....
saya dah penat Tunggu......(Mood TerGedix..haha!)
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

0 Yang mendoakan Cik Marjan Kurus..(^_^):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...