:: Mereka2 Yang CooL !!::

Monday, April 18, 2011

nak Kurus Macam dulu.......

Salam... aku just nk share blog yg aku jumpa ari tu...betul2 membakar semangat aku untuk lebih kurus...hehehe....wahhh....!!tetibe rasa nk kuruskan badan...nk kurus macam zaman form 5 dulu....10thun yg lepas ...boleh ke??(^___^) tetibe aku rasa bersemangat bila bukak blog adik
ni...cuba korang tgk gambar sebelum & selepas.....wahhh...speechless aku skejap....!! macamne adik ni buat ek??? makin hensem plak tu....ni yg buat aku semakin nk kurus nih....hihihi...(^______^)
yg peliknya,aku ni jenis xmakan malam...nasi pun kadang2 je ambik time lunch...malam tu jgn cakap lah...kdg2 xmakan lgsg....kdg2 makan biskut cicah teh je...tp apsal berat ni xnak turun erh??? lemak ni degil sgt2 kot kan???hehhee.....
Blog adik ni best.....dia citer segala2nya...ape yg dia makan...apa yg dia buat...mmg dia share lah....



sEbeLum seLepas

baru2 ni pun aku ada bukak blog Kak Fatin...kak Fatin ni kakak senior aku masa kat UPM....(actually opis dia depan opis aku je....hehhe..kecik betoi KL ni....baru2 ni tersempak ngn dia kat kedai makan...)dia makin kurus!!! almaklumlah dah nk kawen....& sempat tnye ape petua dia...dia suh bukak blog dia...& aku pun bukak lah blog dia....makkkk aiii.....nak tahu ape menu dia???

Sarapan pagi/ breakfast:
menu A - 1 cup yogurt & 2 kpg biskut cream crackers
menu B - 2 kpg roti bakar & jem/peanut butter
menu C - 1 mug milo + 3 sudu oats
menu D - 1 cup yogurt shj brunch (recommended kalo lapppaaarr sgt, taken around 10.30am-11.00am) -1 kpg biskut cream crackers/ 1 mug milo

makan tengahari/lunch
menu A - 1 ketul ayam + sayur (lebihkn sayur) + 3 sudu nasi + 1 slice betik/ nenas
menu B - sup sayur/ sup tomyam ayam (minta sayur lebih)
menu C - 2 slices betik/ nenas
menu D - mihun tomyam/sup *make sure makan 1 slices betik/ nanas/ buah sebelom makan & mnum air limau suam/ air suam

makan malam/dinner
menu A - 1 gelas susu HL cokelat/ fresh milk (ni aku selalu buat sebelom tido, kalo aku tak makan malam)
menu B - 1 cup yogurt
menu C - sup sayur/ apa-apa menu yang ada sayur


*elakkan makan malam selepas 7.30pm dan minum banyakkkkkk air suam in between every course
*jangan skip sarapan pagi..walau macamana sekalipun, sarapan pagi mesti ambil..
*weekend (sabtu/ ahad) merupakan hari 'melanggar pantang', masa ni la aku akan makan apa je yang aku nak, dalam kuantiti yang terkawal
*cuba berpuasa sekali seminggu..(kalo rajin ye..)


ni aku copy-paste dr blog kak fatin....
no wonder lah kak fatin semakin kurus & cantik!!
mmg makin kurus sgt2 banding kat UPM dulu.....
wahh...teruja ni......ermmm...
Ermm...inspirasi dah ada depan mata....
so??????? I'll Try....gUdLucK MarJan!! U can Do It!!!!
bukti kan pd 'mereka2' yg memandang rendah terhadap anda selama ini....
ingt Marjan, anda alwiz ada family yg alwiz support anda....
I Love You sisT & BrO...!!!


BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

0 Yang mendoakan Cik Marjan Kurus..(^_^):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...