:: Mereka2 Yang CooL !!::

Monday, March 14, 2011

Belajar Memasak....♥

Pagi smlm aku g umah kakak aku kat PJ....
Pagi nya aku & famili kak aku g semenyih(umah abg)...
balik dr semenyih,kitorg singgah g Pasar Borong kat Serdang...
Cari sotong & beras Pulut....
so,Bermulalah Operasi Belajar Memasak.....hehe
aku belajar lah buat kek & ketupat sotong....
siap call kakak aku dr kampung & mintak recepi nk wat kek tu...
pastu plak,byak bahan xde...
so,aku belasah je lah...
sedap ke tak...xtau lah...hehee..
tp aku x puas hati lah...sbb xsesedap kakak aku wat...hihi..
rasanya dah wat dgn penuh kasih sayang...hehe...
tp arap2 org yg makan tu....makan dgn penuh kasih sayang ye...hehe.
arap2 sedap lah...walaupun x cukup bahan2...(^_^)
wahhh.....xsangka...pandai jugak yee aku buat kek...hahaa
ye la....macamne x pandai nyee...
ada "CHEF" yg duk perati kat sebelah....hehehe
smbil2 budak2 kecik (aisya & zaid) duk menyibok nk join sekali conteng2 kek tu...hehe

Actually kek ni org buat besar2....
tp aku macam biasa lah....
nk "Merosakkan" resepi...hehe
so aku buat dlm cup cakes....
cup cakes kecik xde...ada yg besar je...
nampak cam x menaik kan??
tp xpe lah....
nama je TRIAL....
so,kali ni agak tak puas hati sikit lah...
next time kena buat lagi nih....
(^___^)




yg ni plak Ketupat sotong...
Ni makanan kelantan...
kalo org tganu,
kuah dia colour putih...
tp kelantan colour gelap sikit..
errmmm...sedap!!
Kakak aku ni haaa...duk mengidam nk makan....
kesian Baby dlam perut dia nk makan...hehe
bila makan ketupat sotong ni,
Teringat kat arwah Mak.,.
MAk mmg terrer buat Ketupat sotong ni.,..
so,aku dah belajar dah cara2 nk buat...
(^____^)
dlm sotong ni kena letak pulut...
sbb tu dia panggil KETUPAT SOTONG...
peeerrrghhh.....mmg sedap lah !! marveleeeeeeeess!!!!
(^____^)
kalo "hubby" aku nk makan,
agak2 boleh lah buat...........
tu pun kalo dapat hubby org Pantai Timur...
Kalo dapat "Hubby" org luar dr Pantai Timur,
aku "PAKSA" dia makan jugak...hehe
hehe
(^__________^)



BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

0 Yang mendoakan Cik Marjan Kurus..(^_^):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...