:: Mereka2 Yang CooL !!::

Wednesday, September 14, 2011

Jaga Mulut kita...

Walaupun “KUBUR LAIN-LAIN, DOSA LAIN-LAIN, SIKSA NERAKA LAIN-LAIN”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
tERingat zaman remaja yg nakal..terlampau nakal dulu....
pnh cakap ngn kakak ayat macam kat atas tu.. [alhamdulillah...rasanya ngn arwah mak & arwah ayah xpnh kot ayat ni terkeluar dr mulut aku...]

bila dah meningkat tua dewasa ni...
baru aku tahu...sebenarnya xelok perkataan ni keluar dr mulut kita...
kalu boleh,jgn lgsg keluar perkataan ni...

semoga ALLAH ampunkan dosa2 aku dulu.....

kat sini aku nk share satu benda..
yg aku dapat dr rakan FB aku....
sape2 nk share pun boleh...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Walaupun “KUBUR LAIN-LAIN, DOSA LAIN-LAIN, SIKSA NERAKA LAIN-LAIN”

INGATLAH...
yang memandikan jenazah kamu "ORANG LAIN"
yang sembahyang jenazah kamu "ORANG LAIN"
yang mengkafankan jenazah kamu "ORANG LAIN"
yang mengkebumikan jenazah kamu "ORANG LAIN"
yang membacakan yaasiin untuk kamu "ORANG LAIN"
yang bersedih diatas kematian kamu juga melibatkan "ORANG LAIN"



Jadi jangan menyusahkan "YANG LAIN" dengan perangai kamu yang "TIDAK DISENANGI ALLAH dan MAKHLUKNYA"...






nota kaki: apabila kita kongsi tentang hal2 agama,tak bermakna kita ni alim sgt2.... just nk bgtau...aku pun macam org lain...masih perlukan bimbingan agama dr orang2 sekeliling.... sekurang2nya apa yg aku share ni, boleh bg aku pengajaran..... Insya ALLAH..
BACA JE? MEH LA KOMEN-MENGOMEN!

0 Yang mendoakan Cik Marjan Kurus..(^_^):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...